2011-01-14
 18:49:12

Riktigt god kycklingröra


Det här är perfekt mat om man har lite kyckling över från lunchen eller dagen innan. Det kan vara en färdiggrillad kyckling eller kycklingfiléer, spelar ju inte så stor roll.



Det här behöver du:

kyckling, valfri mängd (jag väljer färdiggrillad och behåller skinnet på när jag skär i bitar)
majonnäs
creme fraiche
purjolök
valfri favoritkrydda
röd paprika


Gör såhär:
Blanda iordning majonnäsröran först och krydda. Häll sen ner i alla andra ingredienser och blanda ordentligt. Servera ovanpå en god krispig isbersallad och lite hackade tomater.


Variation: Istället för kyckling så kan man ta skinka eller tonfisk.



Åsa-Maria

Detta ska definitivt testas! Det är ju så gott med röror och kan man göra dom själv - desto bättre! Jag har en på min blogg som heter Floridasallad, du kanske har sett det receptet förut, men har du inte det så är det värt att testa, det är också en sån där go klabbig gegga!=))



Ha en bra dag!



Åsa-Maria



PUBLICERAT: 2011-01-15, 09:34:16 | URL: http://www.mittlchf.bloggplatsen.se
Lindas viktresa med LCHF

Åsa-Maria, jo jag har nog läst om den ett par ggr men aldrig gjort den, vet inte varför..måste prova. =)



PUBLICERAT: 2011-01-15, 09:51:00 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }