2011-08-08
 10:09:49

Viktresultat


Här är jag igen, ställde mig på vågen imorse och jag står fortfarande stilla men något mindre. Vågen står på -2hg, men det har jag nog upp efter frukosten..hihi!. Vet inte varför vågen inte rör sig mer nedåt, men men hellre stilla på den nedre siffran än att jag har gått upp.

Jag har inte bloggat nu på en vecka, det är mycket annat som har tagit min tid. Vi har haft inneboende med sina två barn här till och från under veckan och det har blivit mycket fotograferande med redigering som följd. 
Sen så small min nacke till igen. Som jag skrev förut  så har jag en väldigt trasig nacke efter en olycka och jag har varit ute i skogen och gått lite. Jag vet ju att terrängpromenader inte är bra för mig, men jag ville ändå ut i skogen nån vända med familjen.

Maten äter jag givetvis lchf, inget fuskande för min del. Jag va hem till en gammal arbetskollega igår och jag hade ju nämnt att det räckte med te för min del, men va förvånad jag blev när hon ställde fram chokladmuffins och säger: Det här är lchf! Gulliga Linda har ställt sig och bakat. Sen berättar hon att hon oxå äter lchf..det tycker jag är jättekul när man träffar på andra i sin omgivning som oxå har lärt sig att äta gott samt fått hälsovinster.

Muffinsarna va jättegoda och saftiga och hon visade mig var hon hade hittat receptet. Det är nästan ett identiskt recept som jag brukar använda men hon hade även haft i lite grädde i smeten. Jag gick in på hennes sidan när jag kom hem och va glad jag blev när jag ser min blogg som länk i högerspalten! =)
Kika gärna in på den här bloggen, finns många goda recept. Sidan heter Allt om LCHF.

Hoppas ni får en fin vecka!



sabina

de står stilla här med.. vad ska man göra? träna`?



PUBLICERAT: 2011-08-08, 18:45:36 | URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Therese (Kanga)

Har du funderat på att testa Dukan dieten? Jag körde LCHF i 2 år mellan graviditeterna och gick ner 4 kg på den tiden. Med Dukan tappade jag 12 kg på 10 veckor efter nyår- gick från storlek 44 till 36 och det har jag hållt nu sen mars. Nu äter jag fritt med en proteindag i veckan. Här mer om Dukan http://dukan.forum24.se/.

Jag kikar in på dina bloggar då och då - så inspirerande foton

Kram


Johanna

Hittade precis din blogg, perfekt med lite motivation och inspiration när det gäller bra mat. En ny favorit!



PUBLICERAT: 2011-08-09, 11:05:52 | URL: http://lifebyjojo.wordpress.com
Linda P

Hej har precis börjat äta enligt LCHF och hittade din fina blogg. Tycker om dina recept, mycket i min smak och fina bilder! Kommer kika in här ofta... Lycka till! /Linda



PUBLICERAT: 2011-08-28, 21:37:03 | URL: http://lhcfdagbok.blogspot.com
Hanna

Hej! Hittade precis till din blogg genom en vän :) Vill inte agera pekpinne och säga vad som är rätt och fel, men det är jättemycket kolhydrater i både majs och tomat. Tänkte bara hjälpa dig lite på traven där ifall du vill köra "strikt" lchf :)



PUBLICERAT: 2011-09-19, 17:37:21 | URL: http://filurilej.blogg.se/
Linda

Hej Hanna och välkommen hit =) Jo jag vet att majs är en riktig kolhydratbomb och jag försöker undvika det så mycket det bara går.gott nångång ibland ;-)

Mvh Linda


E

Hej! Vill gärna att du bloggar snart, mer goda recept :)

& så vill ju iallafall jag veta hur det går med viktnedgången & hur länge du ätit strikt lchf nu?


Linda

Hej!

Mitt namn är Linda och jag skulle gärna vilja komma i kontakt med dig angående att eventuellt få låna lchf-recept av dig.

Har du någon e-mail där man lättare kan förklara vidare.

Vänlig hälsning,

Linda

[email protected]



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }