2011-12-27
 14:36:09

Nu är julen slut och jag är trött på mig själv!

Nu har jag länge länge mått så dåligt övet att jag både ser ut som jag inte vill och att jag faktiskt mår dåligt hälsomässigt. Jag vantrivs nåt så kopiöst med vikten som bara ökar och ökar och huvudvärken finns där konstant.
Jag har ju visserligen en grov nackskada sen tidigare och den har blivit sämre den sista tiden..så det här är oxå ett försök att få bukt med den.
En annan sak som jag har börjat med de senaste månaderna är bassängträning för att få in nån slags träning, men det verkar inte heller fungera..min nackskada är för svår och jag får gång på gång nacklåsningar efter träningspassen.
Så nu har jag blivit tillfrågad ett par ggr att göra en gastic by pass operation för att förminska magsäcken om jag vill..men ABSOLUT INTE!!!! Visst jag är överviktig, men jag lägger mig inte under en kniv för att bli smalare..nä..jag har en underbar dotter att ta hand om och för hennes skull så tar jag ytterligare en gång tag i vikten.

Det har ju den senaste tiden varit många artiklar angående LCHF att det är hälsofarligt, men jag kommer inte att ösa på med fettet den här gången som  tidigare då jag va konstant lös i magen sist, så jag kommer att minimera intaget av kolhydrater, men inte ösa på med fettet.

Perfekt med boken jag fick sist av Ulrika Davidsson "LCHF på mitt sätt" den ska användas och sen kommer jag att köra på med Anna Skippers recept..hon har ju oxå nu förstått det här med att ta bort kolydrater så mycket det går. Förut tycker jag att hon ordinerade fullkornsprodukter till höger och vänster, men inte nu längre så nu hänger jag på hennes recept oxå =)
Har ju funderat på att anmäla mig till hennes program, men jag vill inte synas i tv och eftersom jag inte kan träna som vanligt folk så tror jag att hon kommer att köra fast med mig..hehe!

Det som peppar extra mycket är att jag vill att Ronja ska få ett litet syskon ♥





Åsa

Jag hejar på dig Linda! Du fixar detta!=)



PEPPKRAM!!



PUBLICERAT: 2011-12-27, 21:32:01 | URL: http://poppikock.blogspot.com
Lindas viktresa med LCHF

Tack Åsa. Jag måste ju det nu..kan ju inte ha det så här resten av mitt liv..herregud, man blir ju inte direkt yngre för var dag som går =)))


Ellie

Du måste ju dock få energi nånstans ifrån. Både fett och kolhydrater är energirika livsmedel, och om du utesluter båda så får du inte i dig nån energi. Felet många gör gällande LCHF är att ÖSA på med fett. Vräk inte på med fett, men var inte heller rädd för fett. T ex gör en brunsås av grädde, men ta inte mer sås än du hade gjort i vanliga fall.



Välj alltid de fetaste alternativen (röd mjölk istället för grön, smör istället för margarin etc). Fett mättar otroligt bra vilket gör att man äter mindre portioner. Utesluter du fett kommer du förmodligen äta mer protein (och kanske t.o.m. kolhydrater) och kommer då inte gå ner i vikt. Alternativt gå ner i vikt hungrig.



Kämpa på!



/Ellinor



PUBLICERAT: 2011-12-27, 22:17:40 | URL: http://livetsomellie.blogspot.com
Artemisia

Roligt att se dig här igen! Jag hejar också på och vet att det går bara man har tålamod (vilket jag själv i högsta grad behöver just nu!). Lycka till med att hitta din egen väg. Det är ju den enda som funkar i längden. Kram!



PUBLICERAT: 2011-12-28, 20:15:36 | URL: http://artemisiaslowcarb.blogspot.com/
Lindas viktresa med LCHF

Ellinor: Det är precis så jag har tänkt mig den här gången..att fortfarande få min energi från fett men inte ösa på och kanske ta det lite lugnare med mjölkprodukterna. Förra gången tillät jag mit att äta nån chokladmousse lite då och då..det måste jag oxå dra ner på.

Annars är det alltid fullfeta produkter här hemma..när nån försöker bjuda mig på lättmjölk eller nån annan light produkt då kliar det över hela kroppen på mig..hahaha!

Tack för din kommentar =)


Lindas viktresa med LCHF

Ellie: Jag vet inte varifrån jag fick Ellinor, läste nog lite snabbt..ber om ursökt för det..Ellie skulle det ju vara =))


Lindas viktresa med LCHF

Artemisia: Hallå =)) Va kul att se dig här igen =) Ser att du kämpar på flitigt fortfarande..är så imponerad av dig..nu fortsätter vi att kämpa tillsammans!! =)


Lovisa

Härligt att ha dej tillbaka på bloggen, har saknat dej !

Det är så trevligt att få recept med härliga bilder och beskrivningar. Du är ju en duktig fotograf, har även sett din andra blogg!

Har ett tips till att få magen i balans, (min ialla fall) FRÖKNÄCKE ! Trots att det är linfrö, solroskärnor mm, så sköter sig magen som en klocka varje dag och jag är inte lös i magen,trots att jag äter ok med fett varje dag. Jag äter ca tre st varje dag.

Hoppas att du blir bättre i din nacke ! Många kramar !


Mia

Men hej, vad kul att du är tillbaka! Har saknat dina inlägg och fina bilder. Bit ihop nu så ska du se att du klara det! Jag håller tummarna!



Kram Mia


Linda

Instämmer med tidigare kommentarer! Lycka till!



PUBLICERAT: 2012-01-24, 07:33:05 | URL: http://mittfnster.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }