2011-01-15
 22:41:15

Krämig kycklinggryta med oliver & soltorkade tomater


Idag blev det en av våra favoriträtter. Att först steka kycklingen i smör så att den får en god utsida och sen kokar den i grädde..kan det bli godare?




Det här behöver du:

kycklingfiléer
touch of taste kycklingfond
grädde
soltorkade tomater
svarta oliver utan kärnor


Såhär gör du:
Börja med att smälta smör i en stekpanna och stek kycklingen till den får fin färg. Jag brukar dela kycklingfiléerna i 3-4 delar. Jag skär på långsidan så man får långsmala kycklingbitar. Det får man göra som man vill givetvis. Kyckligen kommer att smaka likadant hur du än gör =)

Lägg sen över kycklingen i en teflonkastrull och ha över lite kycklingfond. Passa så det inte det blir för mycket, den är ganska salt. Man kan krydda med nån favoritkrydda om man vill, jag gör inte det, den är så god ändå.
Och sen häller du över grädde..häll på ganska mycket..det är gott med mycket sås! =) Koka ca 20min till kycklingen är mör och god. Mot slutet av koktiden så tillsätter du strimlade tomater och skivade oliver.

Jag gjorde en god sallad på blandsallad, avokado, gurka & tomat. Och en vinegrette till.
Till dem som äter kolhydrater så servera med ris.



Annica Lundgren

Oj mamma mia så gott detta såg ut...detta skall jag göra på Torsdag då en tjejkompis kommer över.



PUBLICERAT: 2011-01-16, 08:54:41 | URL: http://pinkladyw595.blogspot.com
Lindas viktresa med LCHF

Va kul! Hon kommer garanterat tycka om det. Jag bjöd min svärfar och min mans syster med familj på det här och allt försvann. Lika om jag säger till lillasyster att jag ska göra gräddkokt kyckling, konstigt nog blir hon kvar till middagen är färdig..haha. Hennes favoriträtt oxå =)

Lycka till!!

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-16, 10:15:06 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Sofia Werlin - vägen till ett friskare liv

Låter jättegott detta :) ska testa det en dag sen :)



Svar: ja testa att äta mer fett, har fungerat för mig :)



PUBLICERAT: 2011-01-17, 11:22:25 | URL: http://sofija.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }