2011-01-18
 21:01:51

Krämig baconsås med krispig sallad


För en vecka sen så va jag hemma hos min mammakompis och lekte med våra små...ja så mycket man kan leka vid 4 månaders ålder..hihi. Hon och hennes man har precis börjat med lchf igen nu efter graviditeten så hon bjöd på mat den här dan. Det är alltid så himla trevligt att bli bjuden på lchf mat. Ibland kan jag känna att jag idétorka..det enda man har en bild i huvudet är..kött, grönsaker och sås, men lchf är ju sååå mycket mer.

Men iaf så bjöd hon på baconsås/röra och det va ju så gott så det fick det bli idag.




Det här behöver du:

bacon
gul lök
grädde
creme fraiche
svartpeppar


Såhär gör du:

Börja med att hacka löken och dela baconskivorna i bitar och stek tillsammans i en stekpanna i lite smör.



Peppra ordentligt..



Häll sen i lite grädde och låpt koka litegrann, lägg i en klick med creme fraiche...



KLART!!












Åsa-Maria

Jag brukar ha i en liten klick tomatpuré när jag gör den grytan, det blir finfint!=)



Åsa-Maria



PUBLICERAT: 2011-01-19, 23:05:25 | URL: http://www.mittlchf.weebly.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }