2011-01-20
 18:26:18

Broccolisoppa med mättande ostflarn




Vi har sjukstuga härhemma..alla har ont i halsen..eller ja, vi har inte frågat Ronja som är 4 månader, men hon är jättesnorig och hostar. Så det passade bra med lite soppa. Det jag hittade i frysen va broccoli så det fick bli broccolisoppa. Till det serverade jag de här goda ostflarnen. 
De är gjorda på majonnäs, riven ost och ägg. Vet inte om man kan byta ut majonnäsen till nåt annat om man inte gillar det..

Receptet hittar du här
http://lindabireseveriksson.blogg.se/2009/november/broccolisoppa-med-ostflarn.html

Vad brukar ni äta för soppor? Vill gärna ha lite tips till nästa soppmåltid =)







Åsa-Maria

Köttfärssoppa är mumsigt, har ett recept på min blogg, annars blir det inte soppa så ofta....ska faktiskt göra broccolisoppa nån dag, det verkar så smidigt.



Har du en liten Ronja hemma?=) Jag har en Ronja jag med, men hon fyller 16 år i år!=))



Ha en bra helg!



Åsa-Maria



PUBLICERAT: 2011-01-21, 11:07:32 | URL: http://www.mittlchf.weebly.com
Lindas viktresa med LCHF

Åsa-Maria

Haha va skoj att vi båda har en varsin Ronja, det är ju inte alltför vanligt namn. Om du vill kan du gå in och kika i min bebisblogg.

www.lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan

Köttfärssoppa, det är gott..det måste jag göra nån dag =)



PUBLICERAT: 2011-01-22, 18:42:52 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }