2011-01-23
 23:14:14

Bearnaisemarinerad kotlett med bearnaise smör




Blev mer kotlett idag. Köpte storpack så varför inte passa på medan köttet fortfarande är färskt. Tycker egentligen inte om att frysa ner kött och sen tina..nä då äter jag hellre kotlett ett par dagar i rad =)

Idag bestämde jag mig för att prova en ny variant. Hade ingen bearnaisesås hemma och orkade inte vispa ihop en så jag använde samma ingredienser för att marinera köttet och sen göra ett gott kryddsmör till..och resultatet blev GOTT!!!

Det här behöver du



+ lite salt och worchestershiresauce som jag glömde fota.

Gör så här:

Skär löken i större bitar och mixa till det är väldigt smått och saftigt..jag använde en stavmixer.



Blanda ihop marinaden: olja, soya, dragon, lite vinäger och lite av den mosade lökröran.
Lägg köttet i en påse och häll marinaden över. Massera in marinaden så att den täcker köttet ordentligt.



Gör bearnaise smöret genom att blanda ihop smör, salt, vinäger, dragon, persilja, worchestershiresauce och lite av lökröran. Ställ kallt i kylskåpet.



Stek köttet i en grillpanna ch servera med kryddsmöret och en sallad.
Jag gjorde en sallad på isbergsallad, rödkål, 4 klyftor tunnt skivad clementin och skivade mandlar på toppen.



Smaklig måltid!



Chrissan

Ser jättegott ut. Skriver upp det på veckans matsedel som jag just nu letar recept till.:)



PUBLICERAT: 2011-01-24, 09:53:33 | URL: http://chrissanssvammel.blogspot.com
Daniela

Vilken härliug blogg du har! Fin och enkel att hitta i! Lchf är ju helt underbart. Kika gärna in till mig!



PUBLICERAT: 2011-01-24, 12:47:37 | URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogg.sedgangsomfunkar.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Chrissan: Välkommen hit =) Jag va in på din blogg och kikade..va kul att se att min mat finns på din veckomatsedel =)) och vilken fin blogg du har..den kommer jag besöka fler ggr. En fråga som jag länge har funderat på. Hur gör man när man vill länka utan att skriva ner hela www adressen utan som du har gjort..eller som många skriver..kolla HÄR och så är HÄR en länk?

Ha en bra vecka

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-24, 21:23:09 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Daniela..va kul att du hittade hit =) Jag försökte komma in på din blogg med får felmedd hela tiden..har du skrivit rätt adress. Vill gärna in och kika..så kul att följa andras bloggar =))

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-24, 21:24:50 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Emelie

de där såg hur gott ut som helst måste provas :)



PUBLICERAT: 2011-01-25, 14:46:50 | URL: http://livutansocker.blogspot.com/
Anna-eva

Ser jättegott ut. Kul att du använer rödkål. Det har jag helt glömt bort. Är ju så gott och färgglatt! :)



PUBLICERAT: 2011-02-08, 20:58:56 | URL: http://lata-mammans-receptblogg.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }