2011-02-05
 22:27:47

Hamburgare LCHF


Igår gjorde vi hamburgare härhemma och självklart ska allt göras från grunden så jag började med att baka whoopsies och medan de låg i ugnen så gjorde jag köttfärsen till hamburgarna och en hemgjord hamburgerdressing. Det här va riktigt gott!!!

Recept på whoopisies hittar du här: http://lindabireseveriksson.blogg.se/2011/january/whoopsie.html



I hamburgerdressingen har jag:

majonnäs
creme fraiche
bostongurka/saltgurka (tänk på att det är socker i bostongurkan)
salt
worchestersauce
tabasco
cayennepeppar
lite chilisauce...obs!!! socker!! Man kan ta lite tomatpuré istället om man vill.

Hamburgare ser ju verkligen jättegoda ut när man tittar på reklam för Mc Donalds, Max eller Burger King, men här kan du se varför de ser så goda ut..hahaha!!! Min hamburgare går ju iaf att ÄTA!!!





Hamburgaren??

Hur mycket utav varje har du i ca ?

och vad har du i den??

hur mycket kcal är det??

kram


terese

Hej....vilken häftig blogg du har....försöker att äta LCHF men tycker det har varit svårt med recept....vill inte visa min son allt för uppenbart att jag äter annorlunda.....vad är whoopsiebröd? hittar inte recept....Terese


Stefan

Tack för tipset på Whoopsies, måste prövas. Är lite orolig att de inte är "fluffiga" nog för att suga upp köttsaften från burgaren dock?



PUBLICERAT: 2011-09-20, 13:44:44 | URL: http://www.deathbyburgers.com/
eva

Saltgurkan har också socker i sig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }