2011-02-21
 13:22:58

Fläskytterfile med krämig champinjonsås


Det  här köttet har jag fått rekommenderat så många ggr och det verkar som allt fler och fler köper hem fläskytterfilé istället för fläskfile. Syrran bjöd på det här köttet på alla hjärtans dag och jaaaa det va gott, så jag tänkte att jag kan väl prova laga till det själv och Mmmmmm det va gott!!!


Marinera köttet i valfri marinad. Jag valde rapsolja, soya och rosmarin. Bryn sen köttet runtom i en grillpanna så att den får lite färg.




Sätt i en stektermometer och ställ på 75 grader. Ställ in filén i ugnen på 175 grader och vänta till termometerna piper. Tar ca 20-30 minuter.




Skala under tiden champinjonerna, SKÖLJ INTE!!! Hacka i mindre bitar.




Stek champinjonerna i en stekpanna i ganska mycket smör till de har fått ordentligt med färg. Peppra lite med vitpeppar och salta!




Häll på grädde och låt koka nån minut och lägg även i en klick med creme fraiche. Smaka av!




Ta ut filén ur ungen när den har nått 75 grader..




..och skär i lagom tjocka skivor.




Gör en god sallad till. Jag lade isbergssallad på botten och gjorde en röra av tomat, gurka, riven rödkål och gul lök, saltade, hällde på lite ättika, olja och svartpeppar och la ovanpå salladen.




Servera köttet med champinjonsås, sallad och en klick bearnaisesås. Jag ringlade även lite balsamicosås runtom beasåsen.





Fia

Det där såg riktigt gott ut. Vilken trevlig blogg du har!


Anonym

Hej! Jag håller med att det köttet är mycket godare! Jag äter också LCHF-mat och mår så bra utav den maten! :) Kika in på min blogg! Jag brukar ha Veckans Mat-inlägg och där är det ofta LCHF-recept!

Du har en jättefin blogg och fina bilder! :)

Kram

Lana



PUBLICERAT: 2011-02-21, 20:34:32 | URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Anonym

Vilken härlig blogg med många fina bilder. Man blir så inspirerad. Har igen lagt om kosten mot LCHF från mera GI liknande. Har också ett litet mirakel på fem månader här hemma som vi fick kämpa länge för.



PUBLICERAT: 2011-02-22, 07:25:11 | URL: http://mittfnster.blogspot.com/
L

Hej!



Precis hittat hit och på fredag kör vi igång med LCHF :)



Perfekt inspiration och härliga maträtter, precis vad man behöver så man kommer igång ordentligt :)



Ha det gott!!


Ann-Louise

Hej & Tack för en trevlig & inspirerande blogg! Hittade länken från http://www.lchfrecept.com när jag tittade runt på webben och som sagt man blir GLAD & ännu mer peppad genom att läsa dina härliga recept & få titta på de fina bilderna! Själv har jag börjat med LCHF för en dryg vecka sen & det känns funka alldeles utmärkt! har testat allt möjligt från pulverdieter -- viktväktarna men alltid ramlat tillbaka p g a jag varit VRÅLHUNGRIG hela tiden. Tack & lov så har jag känt mig mätt & belåten nu! Dras fortfarande med en alldeles för tung kropp då jag ökade 38 kg i samband med min graviditet (min son är nu 4 år....)

Tack för att din sida finns & för att Du delar med Dig av toppenrecept!

Kram / Ann-Louise



PUBLICERAT: 2011-02-23, 10:37:40 | URL: http://www.a-ldesign.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }