2011-02-15
 21:40:17

Bacon och "bacon"??


Ica´s bacon under lupp!!!



Ja det verkar verkligen vara stor skillnad beroende på vilket märke man köper när det handlar om bacon. Som lchf:are så blir det ju ett antal baconpaket i veckan. jag äter ju lätt upp ett paket till frukost med två stekta ägg, då vet jag att jag klarar mig ett antal timmar.

Tidigare så har vi alltid köpt 3-pack av ica´s bacon. Smidigt när man ska ha mycket bacon istället för att köpa en pack som blir så mycket dyrare.
Men sen en dag så handlade maken på city gross och där har de ju inte ica´s bacon..hahaha! Så han köpte istället Saltmästarn´s 3-pack och det va en upplevelse. Jag är uppvuxen på riktiga råvaror, min pappa va kock och så tillbringade vi somrarna hos mormor på landet. Hon har egna höns, kor, grisar mm så jag vet hur jag vill att en bacon ska smaka..ÄKTA!!!

Men häromdan så blev det ica´s bacon igen för att vi hade ingen möjlighet att svänga förbi citygross och det blev min frukost igår.
Men efter första tuggan så trodde jag att min tunga skulle krula ihop sig...fyyy jäklars va SALT!!!! Har den alltid varit såhär salt..det smakar konstgjort??!?? Jag pinade i mig en skiva till men Näääeeee det gick verkligen inte..och såhär har min tallrik aldrig sett ut efter en frukost..hmmm kasta bacon?



En annan sak jag oxå har reagerat på är utseendet på skivorna och antal skivor i varje förpackning. Saltmästar´n har tjockare skivoor men endast 7st vilket är lite småjobbigt då vi ibland delar på ett paket. Och ica´s har 8-9 skivor, men att de då är så tunna så fettet trådar sig och så har man plötsligt en liten hög av bacon som man ska försöka steka.
Innehållet är inte heller desamma..man tycker ju att bacon är bacon och det kommer från samma djur..hur kan de göra produkten så olika varann?





Irène

Jag väljer bort de som har druvsocker som ingrediens också.. Har du koll på om den från Citygross hade det?

Mvh Irène


Lena

Jag hr oxå upptäckt att ICAs baconär jättesalt....skällde på min stackars sambo i lördags för att han hade saltat omeletten för mkt....det var ju baconen.

Brukar köpa willys i storpack tror det är ett kg i paketet. De smakar riktig bacon:)



PUBLICERAT: 2011-02-16, 10:51:38 | URL: http://pakullen.blogspot.com
Lena

Måste bara få säga att jag gillar din blogg skarpt läser kopierar recept och funderar välkommen i på min.



PUBLICERAT: 2011-02-16, 10:54:37 | URL: http://pakullen.blogspot.com
Lindas viktresa med LCHF

Irene: Tyvärr innehåller de druvsocker =( Jag ska skrota runt lite på city gross. Vet att de har ett storpack med bacon, få se vad de innehåller istället. Vad använder du för bacon? Nåt tips?



PUBLICERAT: 2011-02-16, 11:55:40 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Lena: haha stackars maken =)) Inte så lätt när det va baconen som va så salta, man kan ju inte gärna spola dem under vatten. Jaha så Willy´s har oxå storpack, då får jag smita in där och kika. Tack för tipset! Vet du om man kan frysa in baconen efter att man har öppnat..det borde väl vara precis som de vanliga man köper. Tänkte om inte alla går åt..man vill ju inte ha sur bacon.



PUBLICERAT: 2011-02-16, 11:58:21 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/
Lena

Det går alldeles utmärkt att frysa in baconen som inte går åt:)


Lindas viktresa med LCHF

Lena: Va bra, då ska jag inhandla några paket och frysa in 8 skivor i varje paket =)


Lindas viktresa med LCHF

Lena: Va bra, då ska jag inhandla några paket och frysa in 8 skivor i varje paket =)


Maja

Måste nog testa citygross bacon:)



PUBLICERAT: 2011-02-17, 17:57:09 | URL: http://mcaria.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }