2010-10-31
 22:38:28

Idag började jag med LCHF igen!!!

Nu äntligen har jag tagit mig i kragen att sätta igång med min älskade LCHF kost. Guuud va jag har längtat. Under graviditeten mådde jag illa bara jag tänkte på ett ägg och vi ska inte ens prata om fet mat, så den här kosten fungerade tyvärr inte hur många gånger jag än försökte.

Nu är lillskruttan 2 månader idag och nu har jag bestämt mig för att börja äta gott igen och strunta i alla mackor.
Lilltjejen vill tyvärr inte amma, utan bråkar och slåss vid bröstet så nu har jag för en vecka sen slutat amma henne helt och hållet. Jag sörjer djupt men det är viktigare att hon och jag har en trevlgi och mysig stund när hon ska äta och så pumpar jag ut ist så hon ändå får min mat och antikroppar via den.

Det enda jag är rädd för är att hamna i ketos och att det gör att hon får i sig gifter...hmmm hur ska jag göra???
Jag gick upp 35kg med henne och jag trodde att jag skulle kunna amma bort en hel del..men tji fick jag så nu vill jag ju försöka göra något för mig.
Mina knän har börjat göra ont pga av viktuppgången misstänker jag och min rygg gör ont så jag måste verkligen ta tag i vikten NU!!!
Håll tummarna för mig att jag lyckas tappa en hel del. :-)

Det här är våran lilla trollunge Ronja









Carina

Åhh vilken guldklimp :-)

Hoppas verkligen du ska fixa detta nu . Ge gärnet å berätta för oss hur du löser det ;-)

Hälsningar

Carina


Jannica

Hej!

Hittade din blogg när jag googlade runt. jag kämpar med med vikten. Kör liknande LCHF och kul du bloggar om det. Det försöker jag med göra :) Grattis till barnet!!



PUBLICERAT: 2010-11-02, 15:49:55 | URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
susanne

Grattis till Ronja!

Lycka till med vikten och jag har kört i snart 4 månade med berg och dalbana

Susanne



PUBLICERAT: 2010-11-02, 20:56:30 | URL: http://margitohlsson.blogg.se/
Sofia Werlin - mitt liv med LCHF-kosten

vilket charmtroll!

Lycka till med viken!! Det kommer du klara :D



PUBLICERAT: 2010-11-16, 18:40:32 | URL: http://sofija.blogg.se/
Tesan

Grattis till lilla sötisen! Vad kul att du har börjat om med lchf och att blogga. Jag hittade till din blogg då jag sökte efter recept på beasås :-)



Jag läste om detta med graviditet, amning osv. på lchf-kost idag. Här kan du läsa: http://www.kostdoktorn.se/lagkolhydratkost-lchf/kostdoktorns-faq Lite längre ner på sidan står det om ammning bl.a.



Läs lite mer här också: http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=lchf+och+ammning



Jag äter också enligt lchf, började redan i våras men har bara stått still. SEdan lite drygt 2 veckor för jag in allt mit intag i minmat.net och är nu riktigt strikt och har även dragit ner på totalen av allt. Nu funkar det! Har tappat över 5 kilo och jag gör detta mycket för att jag, precis som du säger, vill kunna orka leka med min dotter och jag vill vara pigg och kry för henne, min och sambons skull.



Kämpa på nu!





PUBLICERAT: 2010-11-18, 23:47:47 | URL: http://tesansblogg.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }