2010-01-05
 13:13:00

Broccoligratäng med köttfärs

Igår blev det en gammal favorit..lätt att laga och så gott att äta =)
Krister stekte lök och blandfärs i smör och saltade med lite lantbuljong medan jag kokade broccolin och blomkålen.

Häll allting i en ugnsform och häll äggstanning över.

Jag gjorde min äggstanning på 4 ägg och 3dl grädde..glöm inte att salta.

In i ugnen på 200 grader i ca 30 min.



Servera med en stor tomat och flingsalt





Tina

Den gjorde jag ihår efter recept från dig och det var såååå gott. Är så att man kan äta ihjäl sig. :-)



PUBLICERAT: 2010-01-06, 17:40:22 | URL: http://tiniwinisen.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Va roligt att du tyckte om den..om man vill kan man lägga till lite mer fett annars så borde nog grädden räcka =)

Jag har precis värm mina rester så det blir kvällsmaten =)


Agnes

Detta blir det till middag hos oss ikväll! :)


luna1000/Anna

Verkar som det blir middagen även i denna gård! :)



PUBLICERAT: 2010-01-07, 17:51:24 | URL: http://luna1000.blogg.se/
MammaLoo

Va roligt att jag har hittat din sida, kommer följa den varje dag nu! håller också på med LCHF så det är kul och inspirerande att läsa, kul att du också bor i dalarna :)

Föresten hur har du upplevt mjölkprodukter påverkar vikten? själv så försöker jag här nu en vecka att låta bli det så mkt som möjligt och mest äta ägg för att se om man får någon kickstart...



PUBLICERAT: 2010-01-07, 19:41:03 | URL: http://lindaloo.bloggagratis.se/
Ingela

Hej detta måste jag bara göra till middag idag. Ser så otroligt gott ut. Återkommer när jag har gjordt den.


Lindas viktresa med LCHF

Va kul att ni är så många som fastnade för det här receptet..det är en jättegod maträtt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }