2010-12-03
 19:00:49

Blomkål med bacon och paprikasås


Har glömt att lägga upp det här receptet som jag åt förra veckan. Riktigt gott och smaskigt. Jag hinner ju inte alltid med att uppdatera bloggen, men jag försöker så gott det går. Finns ju en liten som ska tas hand om :-)




Det här behöver du:

1 blomkålshuvud
1 paket bacon
1 röd paprika
½-1 gul lök
2-3dl grädde
dragon, oregano och timjan
en klick creme fraiche
en näve riven ost
ev salt
Jag satte ner blomkålen i en kastrull och täckte med vatten..saltade lite oxå.

Sen stekte jag bacon som fick ligga och kallna lite. Lägg en klick smör i stekpannan och stek den hackade löken och paprikan. Skär bacon i bitar och ha ner tillsammans med  resten i stekpannan.
Häll på grädde och krydda med dragon, timjan och oregano. Man kan ha i en klick med creme fraiche om man vill oxå.
Avsluta med att ha i den rivna osten.
Servera direkt. En rejäl klick med smör över blomkålen och sen häller man på såsen.



Erika

Mums! Det måste jag testa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }