2010-12-07
 13:45:58

Baconlindad kycklingfilé & cheddar






Jag har alltid älskat kyckling men aldrig riktgt vågat prova att linda bacon runtom..är jätterädd för att kycklingen ska vara rå i mitten när man steker i stekpannan och steker ist oftast för länge, men då blir den ju bara äcklig och torr ist. Men sen läste jag boken GI Noll och där såg jag i ett recept att man kan steka kycklingen först till den nästan är färdig och sen skär upp i mitten, fyller med ost och  lindar bacon runtom och steker färdigt så jag gjorde så istället och det blev makalöst gott och saftigt!!

I stekpannan la jag i en til klick med smör och hällde på en skvätt grädde som jag hällde på kycklingen. Till kycklingen serverade jag kokta grönsaker och en rejäl klick smör ovanpå.


Det här behöver du för 1 person:

1 kycklingfilé
2 skivor cheddarost
4 skivor bacon
en skvätt grädde
kokta grönsaker av valfri sort.



Hälsa & Träning

Fantastiskt gott ser det ut! Det måste jag verkligen testa... Skriver upp på min långa lista :)



PUBLICERAT: 2010-12-10, 17:14:44 | URL: http://halsaochtraning.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }