2010-12-12
 20:21:14

6 veckor med LCHF, resultat?




Ja varje söndag är det vägdag och det är alltid lika spännande att ställa sig på vågen..haha. Jag tjuvväger mig visserligen lite då och då under veckan för att se att det inte bär iväg åt fel håll.
Nu har jag hållt på med LCHF i 6 veckor och har tappat 5kg exakt så det känns jättebra :-)

Nu när julen börjar närma sig och alla runtomkring bakar och står i så känns det ändå bra tycker jag. Jag är motiverad att gå ner i vikt. Jag gör det här för min skull och för min familjs skull. Jag vill ju leka med min dotter när hon börjar krypa. Varför ska jag möla i mig lussekatter, pepparkakor och knäck??
Det blir ju inte hon lyckligare av.

Det enda jag har planerat att äta är julgröten till frukost på julafton och en skiva vörtbröd..och det är ändå mat, inte godis. Det är ett planerat avhopp från kosten och det står jag för.
Jag kommer ändå fortsätta med den här kosten efter julen oxå..och det misstämker jag att hälften av sverigen befolkning oxå kommer att göra..eller åtminståne prova på när alla extra julkilon ska bort.

Ät med gott samvete det du verkligen vill ha, men välj dina synder ordentligt..hihi..

Varför säger man att man ska unna sig något när man då oftast väljer saker som inte är bra för kroppen. det är sällan man hör nån säga att man ska unna sig nåt som är bra utan det är alltid nåt man nästan skämms lite för.
Vad kommer du att "unna" dig under julhelgen?



Hälsa & Träning

Jag äter LCHF, men inte för att gå ner i vikt utan för att må bättre i min mage. På julafton kommer jag att äta det jag är sugen på, men jag väljer mina kolhydrater. Sådant som jag ändå inte gillar så mycket, t.ex. potatis och janssons, kommer jag inte äta. Däremot julgodis för det vill jag INTE missa! Själva maten är ju inte så svår att hålla LCHF, knäck blir nog värre ;) Hade jag haft ett ordentligt mål, t.ex. att gå ner ett visst antal kilo hade jag nog inte syndat, men nu känner jag inte att det finns något sådant att "kämpa" mot. Jag tror att jag kommer få lite ont i magen på juldagen, men det får vara värt det - hoppas jag...! Ha en fin dag!



PUBLICERAT: 2010-12-14, 08:22:46 | URL: http://halsaochtraning.webblogg.se/
Evelina Svensson

Tycker att du är jätteduktig! Jag är själv ungefär lika överviktig som du var. Har försökt med ALLT sedan jag var 12 år, är idag 20. Men vågen har ALLTID pekat uppåt. Provade på LCHF för några månader sedan och det funkade verkligen superbra! Ska försöka få med min sambo på det, men lyckas jag återstår ju att se! Hittade din blogg idag och ska absolut fortsätta följa den! Ha en bra dag! :) Mvh Evelina


Camme

hittade in hit via bloggtoppen. Grymt jobbat. Keep up the good work! Men en fråga, har du ätit fet mat innan din viktresa? alltså mycket smör osv? jag testade lite på lchf i våras, men min mage pallade inte allt det feta.



PUBLICERAT: 2011-01-06, 23:30:16 | URL: http://perfektochoforstorbar.blogg.se/
Ann-Sofie

Hej Linda!

Ska prova pepparkaksreceptet :-)

Lycka till med din vikt och livsstil. Själv är jag bara på dag 9, men allting har en början.



PUBLICERAT: 2011-01-07, 10:34:11 | URL: http://www.heldine.se
Patricia

Hej!!



Först: Super bra jobbat!! En inspiration att läsa här :)



Men jag är ganska ny på det här, 2 veckor bara... Hittar ingenstans hur mycket eller hur ofta man ska äta!!???!!!

Hur ofta äter du? och framförallt, HUR MYCKET??



Hoppas att du kan svara, tack..



och fortsätt med det bra jobbet o super sida!



Kramar Patricia


Lindas viktresa med LCHF

Hej Patricia och välkommen hit =) Det viktiga med LCHF är att du äter till känner dig mätt och belåten. Det går sällan att överäta fet mat för då mår man illa och det kanske du gör nån enstaka gång men sen har man lärt sig att det där va för mycket. Håll dig bara borta från kolhydraterna så mycket det går. En fälla som är lätt att falla i är om man är van att dricka ett glas mjölk till maten..byt det till vatten. Hu mycket äter jag? Tjaa..svårt att säga ,men jag kan under ett par dagar lägga ut exakt vad jag stoppar i munnen..alla tre målen =)) Fast jag rasar ju inte i vikt direkt. Kämpar mycket med graviditetskilona nu, de verkar sitta väldigt hårt tyvärr.

Ät när du börjar känna dig hungrig och bli inte förvånad om det kanske bara är två ggr på en dag..man står sig länge på fet mat och sockret håller sig på en bra nivå..man behöver sällan mellanmål.

Lycka till!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }