2009-12-27
 14:35:09

Julafton

Julafton firar vi alltid hemma hos mamma, i mitt barndomshem. Nu när man växer upp och skaffar familj så blir det ju mer och mer att man åker runt men än så länge så har vi lyckats låsa julaftonen där.
Vi firar jul på samma sätt varje år och jag hoppas att det blir så i många många år.

På morgonen åker vi till mamma för att äta frukost. Då har hon alltid dukat fram ett mindre julbord med allt som hör till en julfrukost.











Jag hade redan bestämt mig innan jag åkte dit att jag skulle ta en tallrik med julgröt och en skiva vörtbröd av en viss anledning, men det kan jag berätta senare =)
Det blev en stor kopp te och ett litet glas med apelsinjuice oxå.
Mammas hemgjorda gröt är den absolut godaste som finns





Efter frukosten brukar vi oftast bara ta det lungt, kanske spela något sällskapsspel eller spela wii tillsammans. Eller bara sitta och småprata och ta det lungt. Oftast kommer det över någon vän eller bekant på lite fika.

Jag somnade med syrrans miniplutt Eric i famnen..jag gungade både honom och mig själv till sömns =)



Krister med syrrans lillgrabb Sebastian.




Framåt 3-tiden va det dags för Kalle. Är det inte märkligt att alla vuxna samlas framför Kalle men barnen springer runt och vill inte se =)
Vi brukar hjälpas åt att göra iordning maten så att vi kan äta vid 4-tiden.







Jag började med en silltallrik, dock utan den kokta potatisen.



Till varmrätt blev det revbensspjäll, spenatpaté, rödkål, köttbulle, prinskorv, cognacskorv, rödbetssallad, leverpastej och en ägghalva Jag tog även lite jansson men det va ändå den som blev kvar på tallriken.



Efter maten så väntar alla med spänning på..tomten!!
Nu kommer han!!





Tomten får en kram av Sebastian



Sebastian hade att göra nån timme framåt =)



Vi hade jättetrevligt hela dagen och kvällen och framåt 23 tiden va det dags att åka hem..då va jag bra trött.
Innan vi åkte hem så åt vi en portion gröt till och det roliga va att både jag och lillasyster som vanligtvis äter strikt LCHF fuskade med gröten och vad hände efter den tallriken..jo vi somnade båda två!!
Märkligt va?!? Nu kommer jag ihåg hur mitt liv såg ut förut efter alla måltider..haha!

Hoppas att ni oxå hade en underbar jul!



fuck you i"m from småland

Mysig julafton!

Maten såg jättegod ut :P



PUBLICERAT: 2009-12-27, 14:38:48 | URL: http://martinastork.blogg.se/
Lindas viktresa med LCHF

Det är alltid så härligt med en familjär julafton när man bara kan ta det lungt.

Maten va väldigt god! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }