2011-11-12
 23:21:00

Barnvagn gjord på blöjor - diaper bassinet

Nu har jag även gjort en diaper bassinet alltså en barnvagn gjord på blöjor som Ronjas kusin Lilly ska få i välkommen till världen present. När vi väntade Ronja så gjorde jag en blöjtårta till henne, men nu ville jag prova nånting nytt. Klicka HÄR för att komma till blöjtårtan.



Jag köpte blommor som man kan bygga ihop till en större blomma.



Dekorationsnålar att fästa blommorna och rosetterna med.



Nät till vagnsufletten.



Och sidenband/dekorationsband till rosetter och annat.



Och så det viktigaste..BLÖJOR!! Jag letade länge innan jaghittade blöjor som va nästan helt vita. Tycker det är snyggast så, det blir mer enhetligt och inte så rörigt för ögat.
Jag valde även en större blöja..de här va  från 14kg så då behöver man inte sprätta upp dekorationsvagnen på en gång om man inte vill.



Sax och elastisk tråd..



Sen är det bara att börja!





Ta en bit kartong och gör sufletten. Tejpa fast kartongen på de blöjorna som ligger längst ut.



Veckla ut en blöja och tejpa fast runt kartongen.



Rulla ihop några blöjor och trä en gummisnodd runtom och stick in under sufletten.
Veckla ut en till blöja och peta in på baksidan så att vagnen får en baksida.



Sen är det bara att dekorera vagnen med sidenbanden, blommorna och rosetter.









Ta det rektangulära nätet, dra ihop i mitten och sätt fast en rosett med en dekorationsnål.







Jag vek ihop lite nyinköpta bebiskläder och la ovanpå vagnen. En filt kan vara fint att ge bort eller några leksaker. 





Jag la alltihop i cellofan och knöt en massa presentsnören runtom som en karamell! 





Frida

Hej

Jag har en liten fundering angående dina IVF. Jag har haft två missfall nu och kommer förmodligen att få ett tredje nu då jag känner igen tecknen från de första två gångerna. Gör IVF i Falun lika som er, jag har fått ut många ägg (11+20 st) och dom har alltid blivit bra besruktade och många till frysen. Ända vill det aldrig gå vägen verkar det som. Jag har för mej att du tog någon fortm av kortison/pencillin eller liknande vid din sista IVF (Ronja), stämmer det? I så fall vad var det för medicin och varför skulle du ta den? Fick du oxå Fragminsprutor? Jag frågade efter det sist men fick inte.. Jag orkar snart inte med det här längre, allt känns bara så sjukt vidrigt orättvist just nu, skulle vara jättetaqcksam om du ville svara. Kram


Linda Bebislängtan

Hej Frida!

Gud va ledsen jag blir när jag hör vad du går igenom..jag vet ju precis hur jobbigt det känns och hur fruktansvärt ledsen man är.

Va trist at de inte vill ge dig kortison och fragminsprutor, jag tror ju definitivt att det va just det som hjälpte oss att behålla ägget. Tyvärr väntar många till man har fått tre missfall för att då är man berättigad till att genomgå en missfallsutredning..så illa! =(

Jag satt och bläddrade lite blande mna sidor för att hitta alla mediciner jag tog vid sista försöket (Ronja) Om du i sidospalten trycker på December 2009 och sen bläddrar ner till 2009-12-08 så heter inlägget: Mina mediciner..kika där!

Jag tog ett kortison som heter Prednisilon och Fragminsprutor. Ät gärna mycket E-vitamin i form av avokado, vetegroddar kan du strö på fil och så tog jag extra tillskott av E vitamin kapslar för att göra slemhinnan tjockare så att ägget inte ska släppa.

Har du nån sida där jag kan följa hur det går för er..vill gärna finns där och stötta dig ♥

Stor styrkekram från oss!!!


Frida

Hej

Tack för svaren. Igår kom det tredje missfallet igång, så nu är det över den här gången oxå. Vet inte hur jag ska orka mer nu, känns som vi aldrig kommer att få något barn. Jag har ingen blogg att följa, men finns på familjeliv: nunu. Skrev oxå med min mailadress. Är jättetacksam för att du tar dej tid att svara, det betyder jättemycket för mej. Tack!

Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }