2011-04-07
 13:32:00

Enkel köttfärssås

Jag gjorde en enkel variant på köttfärssås med blandfärs (för att öka på fetthalten något) lite purjolök, vitlök och krossade tomater. OBS!! Kolla att tomaterna inte innehåller salt, det är väldigt olika beroende på vilket märke man köper.



Hacka purjolöken och vitlöken och lägg i en kastrull med blandfärsen..häll på vatten så att det täcker.



Låt alltsammans koka i ca 15-20min till färsen är helt genomkokt. Blanda sen i tomaterna.



Låt det koka en liten stund till..



..och mixa med stavmixer till den konsistens du vill ha. Lägg i en klick med smör oxå.



Jag serverade köttfärssåsen med purjolökspotatis.



Ronja va inte förtjust över den här maträtten, säkert för att den är lite kornig..eller så gillade hon inte purjolök/vitlök. Svårt att säga varför, men hon åt lite iaf =)



Sofie

Heejsan ! Hoppas allt är bra med dig =)

Läst din blogg lite och jag och min Sambo har försökt skaffa barn i 2 år tyvärr får vi ingen hjälp förens vi är 24 min sambo är 23 och jag 20 ! Såg att du hade provat clearbluefertilitymonitor tänkte kolla med dig m du tyckte den funkade bra ? Hjälpte den ?

Jag har nämligen "JÄTTE" oregelbunden mens så jag har så vårt att pricka in ägglossningen =( Jag har varit gravid en gång innan så jag vet att jag kan + att min sambo ska kolla sina spermies men tänkte ändå kolla med dig vad du tyckte om den där monitorn

tror du att den skulle kunna hjälpa mig ?

Känns onödigt att lägga ut dom pengarna om den ändå inte är bra

Kram Sofiie



PUBLICERAT: 2011-04-21, 18:41:02 | URL: http://sofiiehoney.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }