2012-01-05
 20:23:00

Min älskade lille Sotis ♥

Idag fick jag ta förväl av en kär familjemedlem Sotis. Det va bland det svåraste jag har gjort. Att titta in i hans ögon när han sakta försvann ifrån mig va oerhört jobbigt. Älskade Sotis, du har varit hos oss i snart 13 år och stöttat vid min sida gång på gång när jag har varit ledsen. Tröstat mig vid motgångar och sorg, hållt mig sällskap alla kvällar och nätter jag har varit ensam och rädd.
När vi genomgick två missfall och jag va som mest nere så fanns du kurrandes vid min sida och nu finns du inge mer. Saknaden är enormt stor, du tog upp en stor del av mitt hjärta och nu har du lämnat en stort hål. Jag känner mig tom. Trots att jag har en jättefin familj så känns det att det saknas nån..och denna någon är du min lille vän.
Tycker jag hör hur du knastrar på torrfodret, dina steg i trappan och på golvet, när du hoppar in genom kattluckan och dina skrapande små tassar strax innan du skulle dricka vatten i glaset jag ställt ner åt dig på golvet. Du ville alltid dricka ur mitt glas vid maiddagen och jag skämde bort dig med att kasta små kycklingbitar till dig när jag åt min mat.
När jag stod ocjh lagade mat och väsade knivarna, ja då visstre du att jag skulle skära kött och då va du snabb att komma fram och tigga.
Ditt jamande va enormt härligt och väldigt unikt..jag skulle känna igen dig bland tusen andra katter. =)
När jag gick in i badrummet så jamade du högt och ville att jag skulle släppa in dig så du kunde hoppa upp i handfatet och dricka vatten.
När jag låg i soffan och slöade så hoppade du alltid upp på min mage och kurrade..på kvällen när vi skulle gå och lägga oss så va det alltid pappas mage du somnade på.
Jag kommer verkligen att sakna att du alltid kände igen min bil på många meters avstånd och kom springandes för att välkomna mig hem, eller när du alltid följde med till brevlådan för att hämta posten.

Jag saknar dig så mycket så det värker i hela kroppen. Du har varit sjuk ett bra tag och det va dags för dig att få somna in. Hoppas att du har det bra där du är nu och att då får återförenas med andra änglakatter uppe i himlen.

Vila i frid älskade lille vän ♥ Mamma & Pappa älskar dig!




 


nki

Fy vad ledsamt att höra:(

Det finns inget värre beslut att ta.

Känner med er.

Många kramar Anki


Monica

verkligen sorgligt!

kram Monica


Anonym

Tack Monica och Anki, vi saknar honom jättemycket, speciellt när jag är ensam nu när Ronja börjat på dagis. Hade varit mysigt att ha Sotis kvar att kramas med.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }