2012-01-23
 20:06:00

Men vilken pannkaka!!!

Inte riktigt min dag idag. Hade planerat så fint att jag skulle prova göra en ny ugnspannkaka med kassler och bladspenat. lät hur gott som helst..men det gick verkligen sååå fel!!!
Jag är känd härhemma för att inte kunna göra pannkaka..smeten blir fel, jag kan inte steka dem osv, MEN ugnspannkaka kan jag då göra!!! Eller..??



Tärna kassler..



..och tina bladspenaten..



Lägg allt i en smord ugnsform. Och in i ugnen....F....N!!! Efter 10 minuter när jag tittar in i ugnen och ser att pannkakan inte reser på sig som den brukar göra så komer jag på att jag har helt glömt av att knäcka i äggen..utan ägg blir det inte så mycket pannkaka....ååååhhhhhhh!!!



Så jag bestämde mig för att göra en ny omgång och eftersom jag varken hade bladspenat kvar eller fina bitar av kassler så gjorde jag ugnspannkaka med kanel och sov´ceräpplen istället. Det är oxå gott..serveras med lite lättvispad grädde =))







Frida

Hej!

Jag har en fundering som du absolut inte behöver svara på om du inte vill: Har ni funderat på att försöka få ett syskon till Ronja? Passar även på att än en gång säga att hon är otroligt söt!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }