2012-02-06
 19:56:17

En fråga: Syskon till Ronja?

Såg nyss när jag kom in på bloggen att jag har fått en fråga från en av er läsare angående syskon till Ronja.
Frida, hoppas att det är ok att jag lägger upp  din fråga här..det är nog säker fler som undrat men inte vågat fråga. Ronja börjar ju bli i den åldern då de flesta som kan planera skaffar ett syskon.


Hej!
Jag har en fundering som du absolut inte behöver svara på om du inte vill: Har ni funderat på att försöka få ett syskon till Ronja? Passar även på att än en gång säga att hon är otroligt söt!



Tack Frida för din fråga och Ronja tackar för komplimangen =) Här kommer svaret!


Lite småroligt att du frågade nåt sånt..vi pratade om det för ca 30 min sen härhemma =)) Vi vill ju jättegärna ha ett syskon och vi vet ju hur svårt vi har haft det tidigare att bli gravida..hoppas ju givetvis på en spontan graviditet men tror inte chansen är så stor. Samtidigt är det så mycket runtomkring oss just nu med min nackskada och Kristers jobb där mycket har förändrats så det som hände händer..och så vill jag gärna gå ner i vikt mer innan jag blir gravid igen. Jag mådde toppen sist men gillade inte att jag gick upp så mycket..väger ju rätt mycker redan idag så det får vänta något. Sen tror jag att det underlättar våran vardag om Ronja få bli lite äldre..just för min svåra nackskada även om hon skulle ha mer nytta av ett syskon ganska snart.





Frida

Ja det är helt okej att du la ut frågan! Förstår att ni känner att ni vill vänta om det är mycket annat runt omkring er just nu! Har ni några frysta ägg kvar i Falun eller måste ni börja om med en ny IVF isåfall? Jag ska göra FET imorrn och hoppas så klart på ett bra resultat! Kram


Anonym

Frida: Ååhh va underbart..jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för er!!! Vet hur nervöst det är. Vilket försök är ni på? Vi har tyvärr inga ägg kvar i frysen utan vi måste börja om igen. Tyvärr så tinades Ronja upp tillsammans med ett annat ägg som oxå klarade sig, men eftersom de inte ville sätta tillbaka båda två så kastade bort ägget =( Känns jättetrist men det är ju som det är.

Stor kram till er! Hör gärna av dig hur det går imorgon.


Frida

Hej, här är det riktigt deppigt idag. Det blev aldrig något FET igår, när jag kom dit så gjorde dom VUL för att jag haft ont i magen, då såg dom att jag hade 6 stora äggblåsor (18-21 mm) och vätska bakom livmodern. Det sjuka är att jag åkte till min hemortsläkare dagen innan pga magontet, och hon sa att det fanns 1 äggblåsa och att det i övrigt såg jättebra ut.. känner mej totalt lurad av henne, det finns inte en chans i världen att de blåsorna inte fanns där dagen innan. Så än en gång blev ett av våra topp-ägg upptinat i onödan.. vi har gjort 4 insättningar plus två ägg som tinats i onödan för att det inte blivit någon insättning, haft två missfall och ett utomkvedshavandeskap. Vet inte hur jag ska orka att försöka igen, just nu känns det mest hopplöst. Kram


Linda Bebislängtan

Men Frida, va ledsen jag blir att höra att det blev så ännu en gång =(( Och va arg jag skulle vara på hemortsläkaren..har du pratat med henne om det? När hon såg att du hade 1 äggblåsa, hade du kunnat höra av dig till ivf för att säga att de inte skulle tina upp ägget. Tänkte man får ju en äl spruta för att plåna ut alla äggblåsor innan man sätter in det frysta ägget.

Men jag förstår inte..vad kom de 6 blåsorna ifrån?



Jag vet att det kan kännas som att man aldrig nåt dit och ni har ju haft många motgångar nu, men ge inte upp, det är värt allt i världen..nu så här i efterhand så vet jag att jag skulle kämpa till det inte fanns nåt kvar. Mina tankar går till er i er jobbiga situation ♥

Hur mår du nu..har du fortfarande ont i magen?

Stor kram!


Frida

Ja jag är så förbannad, känns som jag kokar inombords. Hon ringde aldrig upp när jag lämnat meddelande så jag ringde igen i onsdags, då har hon tagit semester i två veckor! Nu har jag telefontid med henne den 28:e..

När jag vart hos henne på kontroll så meddelade HON IVF Falun att det fanns EN äggblåsa, så läkaren där var helt chockad när hon dagen efter såg att det fanns sex blåsor. Då hon sa att det bara fanns en blåsa så var det ingen fara enligt Falun att genomföra FET, men har man sex st så är det inge bra, det hade inte funkat sa dom.

Jag har oxå funderat var de sex blåsorna kom ifrån, kan inte fatta att hon "missade" dom. Känns som man måste vara läkare själv för att det ska gå som det ska, för uppenbarnligen så vet dom här i Gävle inte vad de sysslar med. Förlåt att jag låter så otrevlig, men jag är så arg och besviken på dom.



Det onda i magen är borta, nu har jag ätit Provera för att få mens, och den är på G. Hoppas att vi for köra igen så fort som möjligt. Jag ska få gå på alla kontroller i Falun denna gång, har jag blivit lovad at Falun. Det känns iaf bra, jag litar inte på de här i Gävle längre!

Hoppas att eran lilltjej mår bättre och att febern gett med sig.

Kramar



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }