2011-09-18
 21:54:00

Projekt anlägga mirakelhäck - Del 1


Idag började vi med vårat höstprojekt..anlägga häck!! Vi har beställt en häck som ska vara snabbväxande och det passar ju bra med tanke på att Ronja redan springer för fullt. Vill ju inte att vårat lilla hjärta ska springa ut på gatan. Det är visserligen ett villaområde, men tyvärr så kör de ganska fort ändå. Här kan du läsa mer om mirakelhäcken
Såhär ser bladen ut på häcken som är en turkestansk alm.

dscf4237.jpg dscf4238.jpg

När jag sa att vi ska anlägga en häck så blir det ju Krister som får gräva och sätta dit plantorna..jag får hålla mig till att fota även om jag mer än gärna hade hjälp till. Jag får roa Ronja istället =)
Här har Krister mätt upp var han ska gräva.



Många buskar som ska bort..det blir nog allihopa eftersom vi ska bygga en ny ingång nästa år..eller året därpå.







Blir mycket att gräva! Puh! Tror vi kom fram till lite mer än 30m.





Spaden står och väntar!



Jaha, det är bara att sätta igång då =)



Det ska vara ett dike som är ca 35-40 cm bred och 35-40 cm djup.






Och det här är den fina jorden som ska i sen. (täckbark)



...fortsättning följer =)







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }