2011-09-27
 22:40:00

Älskade lilla Sotis ♥

Tänk vad jag tycker om min lilla Sotis. Han hänger verkligen med överallt och vad han har det bra hos oss. Han är verkligen bortskämd. Och så tänker jag på alla katter därute som blir lämnade åt sitt öde den här tiden på året..alla sommarkatter som snart får det väldigt kämpigt. Man hoppas ju att de alla hittar nån som vill ta emot dem och ge dem både kärlek och värme och tak över huvudet och mat. Men det är ju långt ifrån verkligheten.
Jag mår så dåligt när man varje år läser om alla stackars katter som många lämnar bakom sig när sommarn är slut.

Jag hittade den här dikten hos en annan bloggare och guud va tårarna strilade, den träffade rakt i hjärtat och jag vill att så många som möjligt verkligen förstår vad de gör med dessa små liv..de växer upp och blir helt underbara varelser som kan förgylla en människas liv enormt med sin värme och kärlek.Vad har dem gjort för ont för att lämnas att frysa ihjäl ute i kylan?

"Förra sommaren, en årstid så ljus
kom en familj till sitt sommarhus.
De skaffa en katt så liten och go
natt och dag den inne fick bo.
Han myste och trivdes i moderns famn
att matas, kramas och kallas vid namn.

Men sommaren tog slut och hösten kom sen.
Semestern var över, familjen for hem.
Och katten den tänkte: Vad gjorde jag för fel,
vad hände med barnens lek och kel?
Jag står här vid dörren och väntar på er.
Säg mig: Älskar ni mig inte mer?
Där satt han på trappan dag och natt,
han var ju bara en sommarkatt!!
Kylan kröp närmre och snön föll vit.
Varför kommer ni inte hit?

När våren och sommaren nalkas igen
kommer familjen tillbaka till sitt sommarhem
"Kom lilla kissen" ropar de lent,
men för han som blev lämnad var det redan för sent.
Under en lövhög han ligger så still,
den kärlek han fick då räckte ej till.

Av kyla och svält ett kattliv dog ut.
Och detta på grund av att sommaren tog slut."

TILL ALLA SOM SKAFFADE KATT TILL SOMMAREN !
MAN ÖVERGER INTE ETT LIV ..

Här är en bild på min fina fina Sotis som jag skulle göra allt för. Jag har lagt ut många tusenlappar för all behandling/provtagning och medicin då han lider av både ett ordentligt blåsljud på hjärtat och för hög sköldkörtel. Alla grässtrån som har fastnat i halsen och som vetrinären fått plocka bort, alla sår från kattslagsmål som vetrinären fått plåstra om..men kärleken till min katt är så enormt, stor så jag betalar gärna för att få ha honom hos mig. 12 år har han gett mig lycka, krypit upp hos mig när jag har varit ledsen, värmt mig när jag har frusit. En katt är ingen leksak under sommaren, en katt är en familjemedlem som man ska ha i närmare 20 år.

Jag älskar dig min lilla Sotis ♥








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }