2011-03-23
 16:05:00

Provbakar inför dopet..


Jag har fått order av Krister att provbaka det som är tänkt att vi ska bjuda på till Ronjas dop och så får det bli.
Jag har bestämt mig för att skapa ett nytt intresse..och det är tårt/kakbakning. Måste få lite snits på det här innan Ronja blir större och det ska baka inför födelsedagar och annat =) Så jag beställde hem lite "proffsmaterial" som tyllar, spritspåsar, marsipan, pearlspray, en liten kavel, färgpulver och olika mönsterformar och så lite annat.
Jag beställde bl a från www.tartdecor.se och www.kakburken.se

Passar på att baka nu när moster Emma är här. Så idag blev det en troika kaka som är gjorde på en chokladbotten och på den ligger det vit marsipan, jordgubbsgelé och på toppen chokladmousse..mmmmmm!!!!





Den här va jättegod, men vi va lite tveksamma över gelén i mitten om den ska vara där. Den halkar liksom av marsipanen och så blev allt lite vattnigt när det fick stå en stund..så..nja? Inte på dopet men gärna nån annan gång =)

Och vilken blick Ronja gav moster när hon satt och mumsade tårta och inte hon fick smaka..hahaha..sötisen =)





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }