2011-03-22
 14:31:00

Första gången på öppnis i Vika


Idag va vi till öppnis här hemma i Vika. Lillasyster har bott här i ett par dagar då maken har varit bortrest på konferens i Sälen så hon ville absolut följa med dit.

När vi kom dit så va det ganska fullt med bebisar i alla möjliga åldrar och det va många där..ca 10-14st. Alltid kul när det är många där så de små får lite utbyte. Det är ju därför man går dit, för Ronjas skull. Sen tänkte jag att det kan alltid vara kul att träffa Ronjas blivande klasskompisar =)

Efter en stund så va det dahs för sångstund och det va alla möjliga låtar och de höll på ganska länge..såå kul. Mot slutet så tog sångledaren fram en låda full med olika instrument så att alla barn kunde få varsitt och spela med.
Ronja fick en maracas av moster Emma och hon spelade glatt..gullunge!

Efteråt va det dags för fika. Ronja hade precis ätit en rejäl portion gröt hemma innan vi åkte dig så hon fick mumsa på några smörgåsrån och så fick hon en flaska mjölk, men den kräktes hon upp på golvet..hmmmm!



Det här är två av Ronjas blivande klasskompisar =) Sååå söta!





Men ankan ville hon ha för sig själv. Visste inte ens att Ronja satt på såna känslor..mitt mitt mitt!!!



Sådär ja..min anka!!!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }