2011-06-10
 18:01:00

Shoppingrunda på kupolen

Idag har vi varit på en rejäl shoppingrunda. Skönt att få komma ut tillsammans alla 3 när pappa Krister jobbar under veckonna. Fredagarna har han tagit ut pappaledighet och då kan vi passa på att hitta på nåt tillsammans.
Vi åkte först till Rusta och handlade lite smått och gott och sen blev det Barnens hus i Borlänge. Vi behöver köpa en till grint som vi kan ha vid ytterdörren eller på baksidan vid altanen så inte Ronja kryper ut och ramlar ner för trappan.

Sen åkte vi vidare till Kupolen..här gillar jag att handla, det finns allt och lite till på ett och samma ställe. Men vi började med att äta lunch eftersom klockan va närmare 13.



Ronja fick lite hemlagad mat och Krister valde sin favoriträtt..panerad rödspätta med stekt potatis. Själv valde jag en ost och skinksallad. Inte så lätt att hitta nåt bra alternativ när man föröker äta kolhydratfritt.



Den enda jag saknade där va deras goda hembakade bröd..men Ronja fick smaska på dem istället för mig =))



Käns som vi handlade allt mellan himmel och jord..allt från paraply till en söt liten ryggsäck till Ronja. Vi gick även över till Expert där jag fick prata med en väldigt kunnig kille angående systemkamera..har ju länge funderat och kollat runt men inte riktigt bestämt vad vi behöver. Sen kom vi på att vi skulle ju köpa ett solskydd tillvagnen oxå så vi gick tillbaka till babyproffsen och hittade ett jättepraktiskt som passade alla vagnar. men på väg ut så kunde vi inte låta bli..de har ju världens bästa hemhjorda glass där..så det blev två kulor i en bägare..hmmm inte så LCHF men sååå gott. Ronja sov och vi satt i gräset och åt glass..härligt!!!



Tänk va många som lägger på en tjock filt ovanpå vagnen..visst det är ju gratis, men jag rekommenderar verkligen det här skyddet..passar alla vagnar och kan dras ner hur långt som helst. kostar 299:- på babyproffsen.



Tack mina älsklingar för en jättehärlig dag..jag älskar er! ♥ ♥






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }