2011-01-01
 11:10:33

Ronjas första julafton


Nu så har jag äntligen lite tid över att slänga upp lite bilder från Ronjas första jul. Det va verkligen en annorlunda jul att vakna upp och ha en liten trollunge vid sin sida. Det va förra årets julklapp, att vara gravid och nu ett år senare  så ligger hon där i sängen mellan oss..helt perfekt liten tjej. Vilken underbar känsla.
Tårarna strilade fint längs med kinderna när hon vaknade och gav oss sitt leende och vi önskade henne God Jul.

Vi gjorde oss iordning och satte oss i bilen och åkte till mormor. Jag har alltid firat jul med mamma och det betyder väldigt mycket för mig.

Julaftonsmorgon vid frukostbordet. Ronja fick sitta i babysittern en stund och sen upp i pappas knä och leka.
Jag hade på mig en tröja med en stor härlig krage som Ronja använde som snuttefilt när hon skulle äta..hihi!




Efter frukosten åkte vi hem till farmor och hälsade på. Farbror Anders va oxå där med hela familjen. Barnen låg och sov men så fort de vaknade så blev det kramkalas. Så söta de är!




Ronja med sin stolta mamma :-)






Så länge Ronja satt hos mig eller Krister så gick det bra. Hon har ju under de senaste två veckorna haft en ordentlig separationsångest. , men vi hoppades att det kanske skulle ha försvunnit. Men inte då!
Speciellt under julen när alla släktningar träffas så det är ju klart att de oxå ville hålla i lilla miraklet och det fick de oxå i alla fall några sekunder innan Ronja sa ifrån.
Och jag som ville ha kort på hennes första jul..och det tänkte jag ta oxå vare sig hon är glad eller inte.

Faster Louise ville hålla i men det gick ju inte och  slutade gråta gjorde hon inte förrän Ronja kom tillbaka till mamma och fick leka med en lastbil som gav ifrån sig både ljus och ljus.

 


Sen blev det lite glögg och julklappsutdelning med tomte och allt.




När klockan började närma sig 15 va det dags att åka tillbaka till mormor. Kalle Anka får man ju inte missa även om jag erkänner att man de senaste åren sitter vid tv:n men man tittar inte lika som man gjorde när man va mindre. Och i år missade jag nog rätt mycktet tyvärr, det fanns ju annat att koncentrera sig på..hehe.
Sebastian (min systerson) satt hos Krister och tittade medan lille Eric lekte med både det ena och det andra. Granen va väldigt intressant.
Ronja hade jag lagt i resesängen och det va väldigt spännande tyckte Eric. Det ligger nån i sängen..tittar nyfiket ner. Ronja låg och sov medan vi åt julluch/middag.




En liten stund efter maten passade vi på att fota barnen med sina tomtedräkter. Min vision va ju att få jättemånga fina bilder på alla tre under julen, men nu när Ronja inte va på humör så blev ju bilderna inte riktigt va jag hade tänkt mig. Men vi förökte i alla fall fota. Så fort jag satte ner henne såg det ut såhär:




Ronja kan ju inte sitta själv så Sebastian fick hålla om henne. Många tårar blev det men vi lyckdes iaf få till nåt kort. Titta va fina barnen är.




Kusinerna älskar ju lilla Ronja och vill mer än gärna vara där och kramas vilket tyvärr inte uppskattades från Ronjas sida. Det här hoppas vi är övergående. Vill ju oxå att Ronja ska bli kramig mot andra.






Mamma fick rycka in och trösta många gånger under julen. Stckars lilla Ronja hon va alldeles svettig av allt gråtande.




Efter lite fotande dök jultomten upp. Sebastian va väldgt nyfiken och gick fram till tomten för att få sina julklappar medan lille Eric nog mest tyckte att den där skäggige gubben va lite läskig.




Klart vi skulle passa på att fota hela högen med jultomten..haha vilken röra det blev, men kul.
Sebastian satt fint som vanligt med Eric höll på att knöla en stund. Ronja verkade få tag på tomtens mössa, vilken tur att hon inte har lärt sig att dra..haha!! Det hade varit en fin syn. :-)



Efter några timmars julklappsöppnande så åkte syster hem med sina söta små änglar. Det va ju dags för dem att sova. Men  först ville lille Eric ha en kram av Krister. Älskar det här kortet..sååå fint.




Vi blev kvar nån timme till och spelade lite Wii med lillasyster. På med pyjamasen och lilla Ronja låg snällt och fint i sin nya julklapp som hon fick av kusinerna med en snuttefilt på magen. Den fick hon av moster Emma.




Trots lite gråt här och där så hade vi en jättetrevlig jul. Tack allihop som ville vara med och fira jul med Ronja :-)








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }