2011-01-16
 22:47:01

Gårdagens shopping på stan med lilla familjen


Igår åkte vi ner en sväng på stan. Krister frågade om vi inte skulle ta med oss presentkorten och åka ner och kika på lite nya kläder till Ronja..Jaaaaaaaa va kul. Det är lite extra kul när älskling kommer och frågar oxå.

Vi är ju alltid lite extra lata på helgerna så vi maskade i sängen alla tre, åt en sen frukost och åkte ner på stan strax efter kl 13.

Här är mina två älsklingar efter ett blöjbyte på lilla skruttan.



Vi va in på alla möjliga butiker, men jag tycker inte att sortimentet riktigt har kommit igång..önskade att det fanns lite mer att välja på.
Inne på h&m har jag under en längre tid spanat in den här mössan..jag bara älskar den här och nu passade jag på att proba den på Ronja. Synd att Ronja inte tittade upp så att vi fick med hennes söta lilla ansikte oxå.



Vi tog en snabb vända inne på BR leksaker oxå..bara för skojs skull.



Ronja va ju inte så intresserad. Hon hade fullt upp med sin snuttefilt som hon snuttade på hela eftermiddan.



Sen va det dags för Ronja att äta lite mat..eller få sin flaska. Klockan va ganska mycket så när vi kom till Åhlens så va de på väg att stänga..men vi fick iaf komma in och ge henne mat..hon va såå trött så hon slocknade medan hon åt. När hon hade tömt flaskan så hade jag inte hjärta att slita upp henne ur varma vagnen och sätta på henne overallen, så vi gjorde ett litet test på det här med att hur man ska klä en liten bebis.
Det är ju en evig debatt om hur man ska klä ett barn..för varm eller för kallt, fryser de eller svettas de??

Så vi lät henne ligga kvar i vagnen och så bäddade vi in henne i en mysig filt och drog upp "vagntaket". Det va väl ca -10 eller något varmare. Det hade börjat snöa nu..sen tog vi en promenad tillbaka till bilen ca 15 min. På vägen stannade vi på ett litet café och köpte med oss en varsin kaffe/te.

De va så skönt och lugnt på stan den här tiden..nästan ingen som va kvar.







Flera ggr under tiden vi gick tillbaka till bilen så undrade jag om Ronja frös och stack in huvudet..men herregud sa jag till Krister, det är ju jättevarm och skönt härinne. Det kom som en värmevind mot ansiktet..hon fryser verkligen inte härinne trots att hon inte hade nån overall.
När vi kom fram så kände vi även på hennes kropp..genomvarm och skön.

Hon hade ju Barba runt ena handen och snuttefilten runt den andra så varm va hon, så vi flyttade bara över henne till bilbarnstolen. Bilen hade ju även den stått och värmt upp de senaste 2 timmarna via kupévärmaren.



Hon vaknade givetvis när vi la in henne i bilen, vi la filten över henne och drog igen åkpåsen till babyskyddet..den är ju som en overall. Hon satt och lekte med nappen hela vägen hem och jollrade och drog i mössan...haha hon ser verkligen ut som toker i snövit =)



När vi kom hem så ropade Krister på mig...älskling!!! Kom får du känna på Ronja..jag la handen på henne och hon va verkligen varm..närstan lite småsvettig..och GLAD!!! Inte frös hon iaf som jag trodde att hon kanske skulle göra utan overallen.



Gullungen då...



Det här blev dagens inköp till lilla trollungen..





Linda

Nej, det där med hur man ska klä dem är ju en evig fråga..oftast tror jag man klär dem för varmt. Jag tycker det ska bli riktigt marigt nu när våran lilla kommer i slutet av mars..då kan det vara lite klurigt väder..åkpåse eller inte? Ja det märks väl..

Vilka fina klöder ni hittade! Allra helst det första settet gillade jag skarpt!



Kram



PUBLICERAT: 2011-01-17, 08:42:40 | URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Bebislängtan Linda

Oj, ja det är svårt det där med hur man klä dem en speciell tid på året..och du vill väl veta såhär i förväg om du ska köpa åkpåse eller inte, fast den kan man väl ha ganska många år eller hur?

Visst va det gulligt det första setet..har spanat in det länge nu på lindex..redan när de låg på kommande plagg på deras hemsida =)

Funderar dock på att byta från 68 till 74 så att hon kan ha det lite längre fram.

Kram Linda



PUBLICERAT: 2011-01-17, 10:33:44 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }