2011-08-01
 20:26:00

Krister har hittat ett nytt kantarellställe =)


 Idag när älsklingen kom hem så sa han att jag har varit ute och kollat in ett ställe där jag tom hittade 3st kantareller..så vi åt lite mat och sen for vi iväg.
Långt upp upp upp och in i skogen åkte vi.



Dags att plocka ut Ronja och sätta henne i bärselen..hon tycker det är jätteskoj att gå runt i skogen och titta. Vem behöver en kantarellhund när man har en trollunge..hahaha!



INgen kantarell, men en grode =)



DÄR!!!! Herr Kantareeeeeellllllll =)



Vi hittade ganska många. Det enda jag blev jätteirriterad över va att allt såg ju orört ut, så vi tänkte att nu äntligen kanske vi kan få ha det här stället för oss själva. När jag lpåg där och plockade så såg jag en bil så jag la mig ner för att inte synas..hahaha!
Men va nu då? De stannade bilden, klev ur och började traska rakt ner mot mig..panik!!! Nej!! De får ju inte se vad jag har i korgen, det är MITT ställe!!! Så jag tyckte väl att jag hade rensat så gott det gick och började dra mig bort mot bilen dit Krister hade gått för att ge Ronja en flaska mjölk.

När jag sen vände mig om så ser jag att de 4 gick runt snabbt i cirklar för att upptäcka att kantarellerna va borta. En av gubbarna ställde sig med händerna vid höfterna och blängde skitsurt åt mitt håll. Såg närstan ut som han hade tänkt att kasta en kotte på mig.
Hmmm det här va visst någon annans kantarellställe..hmmm? Inte längre..Nu blir det KRIG!!! Varje år =)

Det roliga är att jag och Krister har gått här tidigare för några år sen men missat alla kantareller, för vi va på andra sidan skogen o härjade.
Men lite fick vi ihop i alla fall..gott!! 






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }