2010-09-25
 18:50:31

Första shoppingvändan på ICA Maxi

Hjälp, ska man handla med en liten bebis på 2 veckor. Hur ska det här gå? Vi hade precis varit på BVC och pratat om att inte mata henne hela tiden så jag vågade nästan inte be om att få sätta mig i amningsrummet innan vi skulle åka och handla bara flr att "fylla på" henne så hon va tyst och sov. Så vi la henne i babyskyddet och rullade ut henne från BVC utan att matat..jaja det får gå ändå.

När vi rullade in på parkeringen vid MAXI kom vi på att vi får ju oxå stå på familjeparkeringen numer..härligt!! Äntligen slipper man alla jobbiga människor som inte kan öppna dörar utan att slå in dem i våran bil eller de som inte vet var de har nosen på bilen när de kör in och ut ur en p-ruta..hmmmm. Har en fin skada på min bil som måste lagas tack vare dessa människor.



Men herregud, det gick ju hur bra som helst att handla med henne, vilken gullunge. Hon sov ju hela tiden, så när vi va färdiga så passade vi på att ta en fika i förbutiken. Det blev en kaffe för Krister och en slush för mig som va illamående. Vid illamående brukar jag alltid tugga is och jag behövde dessutom få i mig lite socker. Har ofta illamående numer. Misstänker att det är efter kejsarsnittet. tarmarna och resten av paketet ligger nog inte där det ska än. Har ofta en obehaglig känsla längst upp så sidorna av magen.
Vi skrapade även en varsin trisslott..jag vann!!! :-)



Hej och hå mamma liv, det här ska väl inte vara så jobbigt :-)
Fika på maxi, shoppingvagnen är full och Ronja sover sött..haha. Perfekt!!
Jag kommer nog få äta upp de orden ganska snart misstänker jag..haha!



Efter att vi fikat klart så va det dags att åka in och ta bort mina stygn..eller snarare häftklammrarna. Jag va jättenervös att det skulle göra ont eller att såret skule åka upp nu när jag inte hade nåt som höll fast, men såret hade läkt ihop jättefint utom på ett litet ställe där en överlappning hade skrett och det va ju där jag hade haft ont hela tiden. Det höll på att vätska sig lite men jag skulle hålla lite extra koll på det stället.

Distriktssköterska nämnde när jag va klar att hon va så barnslig och hon tyckte jag hade varit så duktig så jag fick ett klistermärke med mig hem..haha. Det har man ju inte fått sen man va liten.
när vi höll på att packa ner Ronja i babyskyddet så sa hon att nu får snabba er ut annars så lägger hon beslag på lilla Ronja..hihi. Hon tyckte hon va så söt..och det va inte varje dag hon såg en 2 veckors bebis.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }