2010-09-20
 11:04:02

Första dagarna hemma

Det va verkligen en skum känsla att komma hem till vardagen, med alla rutiner. När vi åkte in så va vi 2, nu när vi kom hem så va vi plötsligt 3. Eller 4, vi får inte glömma bort den stolta storebrodern Sotis. Han sitter och vakar över henne och verkar inte alls besvärad över att hon skriker utan han kommer och sätter sig bredvid henne när jag ammar henne. Han till och med knuffade lite på hennes små fossingar med sin nos..sötis.

Våran vardag va att sitta vid varsin dator, äta mat till ett avsnnitt av vänner eller förhäxad eller nåt sånt. i 15 år har vi varit tillsammans, gifta 3 utav dem och längtat efter en bebis i 7 år så det är klart att allt kändes väldigt stort. Många glädjetårar blev det första dagarna från att bara stå och titta på henne när hon soov till rädslan att förlora henne.

Så mysigt att bara lägga henne vid skötbordet och byta en blöja. Att lite bajs kan göra en så glad. Pappa Krister med lillgrodan första gången vid skötbordet. När hon tittade på honom så kom glädjetårarna.



Och hon älskar korgen hon har fått låna av moster Mayo. Där sover hon om dagarna och även om nätterna. Har lagt i en mysig filt som hon älskar.



Första natten va riktigt jobbig, hon ville inte alls sova utan höll oss vakna från kl 0.00 till 05.00. Sen somnade jag med henne på bröstet i soffan och Krister somnade på andra sidan soffan. Vilken natt!!

På morgonen kom min storasyster Mayo på besök, för jag behövde all hjälp man kunde få med amningen. Hon har ju iaf ammat två barn så hon kan det där. Jag fick bra tips så nu fungerar amningen mycket bättre.
Krister fick passa på att sova vidare så jag väckte honom vid 12.30. Man måste ju hjälpas åt med sömnen :-)
Här är Ronja med sin stolta moster Mayo.



Här är lilla kusinen Eric, som vilken dag som helst tar sina första steg.



Här har pappa Krister gjort en smart grej så att mamma kan hålla koll på lilla trollungen =) Eftersom korgen är ganska djup så ser jag inte henne där hon ligger och fäktar med armarna eller om det kommer en liten kräka, men nu så ser jag ALLT!! :-) Tack älskling för att det finns en liten McGyver i dig..hahaha!





Andra natten gick bättre och både jag och Krister har fått sova, hon började gny lite vid 5 tiden så Krister tog henne och bytte blöja och fick henne att somna om. När jag vaknade hittade jag dem båda i soffan. Här hade de sovit i ca 3 timmar.



Linda

Åh vilka härliga kort !!

Hon är ju så fin, eran Ronja :)

Tack för att du delar med dig !



PUBLICERAT: 2010-09-20, 12:26:36 | URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Milla

Underbara bilder! Åh, jag längtar så efter min lilla nu!!! :) Kramar till er alla!


Linda Lönn

Så underbart att följa dig i bloggen å se hur ni har det!

Fina bilder! hon är så söt lilla Ronja!



PUBLICERAT: 2010-09-20, 23:42:02 | URL: http://familjenlonn.blogspot.com
Bebislängtan Linda

Klart jag delar med mig. Från början skrev jag bloggen enbart för att jag själv skulle komma ihåg hur våran resa varit men nu är det så kul att jag har trogna läsare =)



Milla: Det är inte långt kvar för dig nu..snart så =)

Lindax2: Jag följer era bloggar med men har så sällan tid att skriva nåt..än men snart får väl lillskruttan lite mer rutiner.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }