2010-10-21
 22:35:50

Mamma badar Ronja

Ja mitt lilla troll kräks rätt mycket efter måltiderna så hon luktar sur mjölk hela tiden, inte så härligt :-) Så härom dagen bestämde jag mig för att bada henne fast pappa inte va hemma. Vi brukar alltid bada henne tillsammans eftersom jag tycker det är lite läskigt att hålla i henne när hon är blöt. Hon blir ju hal som en liten fisk och så är hon så stark.
Men nu tänkte jag inviga hjälpdelen i badbaljan igen. Hon har fått prova den första gången vi badade henne härhemma men då skrek hon och va jätterädd, men nu gick det hur bra som helst.
En avslappnad liten Ronja, hon va inte alls ledsen utan tyckte snarare att det va mysigt att bada.



Jag la hennes Hello Kitty badlakan i korgen så att jag bara kunde linda in henne och torka henne efteråt.
Lillfisen får ju inte frysa efter badet :-)



Titta va lockigt hår jag har!



Efter badet ska man ju ligga på skötbordet och leka lite. Ronja älskar sina kompisar ovanför skötbordet. Hon skiner upp som en sol varje gång och ligger och sprattlar med både armar och ben.



Dröjde inte så länge innan hon började bli efter-badet trött när jag hade lagt ner henne i korgen..



..och somnade :-)



Moa

Sicken sötnos och vilka fina lockar! Ser ut som att ni har det bra! Följer din vardag även om jag inte kommenterar så ofta! Önskar dig och din familj en trevlig helg!



PUBLICERAT: 2010-10-22, 20:15:50 | URL: http://trueflink.blogspot.com
Linda L

åh hon är ju helt ljuvlig!! :-)



PUBLICERAT: 2010-10-24, 17:36:25 | URL: http://familjenlonn.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }