2010-10-14
 16:00:04

BVC och 6 veckorskontroll

Igår hade vi en tid på BVC för att i vanlig ordning väga henne och mäta, men sen är det ju även dags för hennes 6 veckorskontroll. Stora tjejen! :-)

Pappa Krister tog av henne kläderna medan jag visade bm Ronjas matschema. Jag har under en veckas tid skrivit ner när Ronja äter och hur mycket vid varje tillfälle. Jag skriver även ner hur mycket jag pumpar ut.
Hon blev alldeles chockad när hon läste att jag hade pumpat ut 150ml vid ett tillfälle. Det är jag faktiskt riktigt stolt över. Jag har ju mat till lilla fröken, ska bara försöka få henne att ta behållaren oxå..haha!

Vi hade innan besökekt slagit vad om hur mycket Ronja vägde nu och jag tippade på 4810g. När vi la henne på vågen blev även jag chockad...4915g! Men herregud va hon ökar nu. Det är ju 200g på 2 dagar.
I och för sig så gjorde inte vi så mycket dagen innan än åt och sov. Krister va i Sthlm och vi hade lite småtråkigt.

Jag har börjat få väldigt ont i ryggen så det blev mycket stillasittande och sovande så jag kan förstå att vågen visade uppåt.
Vi mätte även henne och hon är nu 59cm. Hon är ju såå lång redan, fast hon har fortfarande inte vuxit i hälften av sina 56cm kläder. Konstigt?!

Efteråt gick vi in i rummet bredvid där vi träffade en kvinnlig barnläkare. Hon va jättetrevlig ooch frågade om Ronja har börjat reagera på våra ansiktuttryck och börja le? Det första Ronja gjorde när hon böjde sig över henne va att titta rakt på henne och avfyrade 2 meters leendet..sötnosen :-)

Hon lyssnade på hennes hjärta, tittade i hennes ögon och kollade av en speciell reflex genom att "tappa" henne. Då slog hon rakt ut med armarna..tydligen bra.
Sen la hon henne på mage  för att se hur hon håller huvudet/nacken. Hon är så stark.

Allt va jättebra och när vi la ner henne i babyskyddet så somnade hon på en gång. Hon va imponerad att vi hade en sån snäll liten tjej. Ja vi älskar henne sååååååååååååååååå mycket!!!!


Linda

Åå så skönt att hon har börjat gå upp i vikt nu !!

Vilken lättnad för er :)



PUBLICERAT: 2010-10-14, 16:07:57 | URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }