2010-10-28
 22:44:21

BVC, lunch och shopping

Idag va vi in till BVC med Ronja, det va ju en vecka sen vi va där sist. Mwn när vi kom dit så verkar det som att antingen jag eller bm hade fel tid, jaja vilket fall fick vi komma in och väga henne och förra gången vägde hon 4985g och nu hade hon ökat till 5330g..jiippieee!!!

Lilla älsklingen bara växer och hon har växt ordentligt på längden oxå, hela 2cm på en vecka. Så nu är hon 61cm.

Efter BVC åkte vi upp till Dalasalen för att äta lunch med storasyster och hennes två killar. Den ena är 4 år och minstingen 11 månader, så det va mycket att hålla ordning på.
Ronja låg snällt i babyskyddet och sov den stund vi va där. Meningen va ju att hon oxå skulle äta men hon va så trött så jag ville inte väcka henne.
Hon va ju nybadad efter bajsmassakern vi hade imorse. Herregud hur kan nån som är så liten bajsa såååå mycket..haha! Så nybadad, en torr blöja och ganska nyligen fullmatad, klart hon sover.skulle jag oxå göra.

Efter att vi hade ätit färdigt så åkte vi ner på stan och gick runt och strosade. Vi va in på Kappahl, Lindex och H&M och kikade på lite bebiskläder. Det är ju så skoj att bara gå runt och titta..och kanske handla nåt oxå.

Jag har ju för tillfället blivit helt såld på söta kläder, helst rosa och gärna Hello Kitty. Innan Ronja va född gillade jag inte alls Hello Kitty men nu när man har fått klä en söt liten bebis i dessa sockersöta kläder är det helt annat.

Titta va söt hon är i sin nya mössa som jag köpte förra gången vi va på stan.



I fredags va jag och lillasyster på stan och då blev det oxå lite inhandlat till Ronja.
Va in på H&M och köpte det här Hello Kitty setet som jag tyckte va så sött.



Pappa busar med Ronja..





Köpte även det här setet på Kappahl..älskar ta 3 betala för 2 :-)



..blev ett par strumpor oxå



Köpte även ett barnvagnshänge på babyproffsen så att hon har nåt att titta på den lilla stund hon är vaken i vagnen :-)



Även 2 pyjamaser på babyproffsen..





Köpte även en pyjamas på Lindex som va supersöt





Köpte ett lila set med pingviner på oxå från Lindex. De här byxorna är helt suveräna, ska köpa fler.



Idag hittade jag två klänningar som jag va tvungen att köpa..de här kommer bli söta på henne.





Vi avslutade våran shoppingdag med att fika på Åhlens där jag samtidigt kunde passa på att mata Ronja.
Tyvärr verkar bilderna jag tog där ha raderat ut sig själv från min telefon så jag har inga fler bilder att lägga upp nu..Grrrr!!!!






KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }