2010-10-04
 20:36:38

BVC besök idag

Idag blev det ett återbesök på BVC för att se om Ronja hade gått upp i vikt. Åkte dit själv eftersom älsklingen jobbar och lillasyster har åkt utomlands med min mamma.

Jag klädde av henne och la henne på vågen hoppas hoppas att hon har ökat sen i torsdags då hon vägde 4410g.
Näääääääää..vågen stod nu på 4420g :-( Men varför går hon inte upp i vikt??? Är det nåt fel på min mjölk? Jag har ju så det räcker tycker jag.

Blev nu tillsagd att ev börja med ersättning. Jag VILL INTE ge henne ersättning, jag vill ge min mjölk. Så jag har bestämt att nu amma henne och sen pumpa ur resten eftersom lilla fröken gärna somnar eller börja kriga vid bröstet.

Åkte upp till BB och hämtade en Medela elektrisk bröstpump som jag får ha i 2 veckor.
När jag kom hem så provade jag att ge henne mat, men hon grog och slet och va jättearg. Hon ville inte ha nån mat så jag la henne i sin korg och plupp så somnade hon. Hon vaknade dock efter 10 min så då blev det blöjbyte och lite joller på skötbordet.
Sen provade jag att ge henne mat igen och samma sak, men den här gången gav jag mig inte. Jag hade tagit min nässpray och gav henne nu nappen i väntan på att sprayen skulle börja verka. Klämde lite på ena bröstvårtan och så att det kom tjock vit mjölk, nu så ska här matas. Och hon åt jättefint på båda brösten 2ggr sen bråkade hon och somnade.

Lämnade över henne till Krister och gick och pumpade ur. Skulle faktiskt bli kul att se hur mycket jag fick ur. Det kanske är helt tomt.
Det vänstra bröstet fick jag ur 15ml och från det högra 35ml..så nu hade vi 50ml att ge henne. Jag är fruktansvärt rädd att mata henne med flaska, men vi provade i alla fall. Det gick bra med hon lämnade lite i botten..hon va tvärmätt nu och fick hicka ist.

Nu ligger hon och sover och jag väntar på att tiden ska gå så jag får mata henne snart igen. Är så rädd att hon inte vill ha mammas tutte nu när hon har fått prova flaska. 


Linda Lönn

Hon kommer vilja ta bröstet ändå, oroa dig inte!

Som jag skrev på FB, förstår dig SÅ väl!!

Varma kramar!



PUBLICERAT: 2010-10-05, 01:20:46 | URL: http://familjenlonn.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }