2010-10-07
 08:44:32

Amningen krånglar *snyft*

Ronja har ju sen en tid tillbaka krigat vid bröstet av nån anledning. Det börjar bli riktigt jobbigt nu speciellt när hon står stilla med vikten och jag måste mata på henne mer.
Hon sliter och drar och hackar vid bröstet som en liten hackspett. Och skriker rätt ut till hon är helt röd i ansiktet.
Jag tycker det är jättejobbigt att se henne må såhär dåligt så jag sitter bara och gråter. Det enda jag vill är att kunna ge mitt barn mat.
Jag har längtat så efter den här mysstunden med min bebis, men jag hade aldrig tänkt mig att det skulle vara så här jobbigt.
Min syster som har ammat 2 barn har lagt dem vid brötet och så har de ätit, men min lilla fröken krigar som bara den.

Vi misstänker att hon vill ha mat NU och mycket vilket är omöjligt att få genom mjölkkanalerna, det tar sin tid och hon får jobba lite. Tror hon är lite lat och bekväm.

Nu har jag iaf kommit i kontakt med en kvinna som jobbar aktivt inom amningshjälpen och ska träffa henne i morgon. Hoppas verkligen att hon kan hjälpa oss. Ronja älskar ju att ligga vid bröstet men blir så ledsen. hjärteskärande att se och höra.

Jag vågar inte gå ut med henne och amma på offentlig plats pga av att hon skriker så mycket. Jag har även börjat pumpa ut nu och ger henne på flaska och det älskar hon. Ändå så har jag valt en flaska som hon får kämpa lite för att få ut maten, men det kommer ju ändå betydligt mer än hos mig.
Hon får även ersättning ibland om hon fortafarande är hungrig efter att ha ammat och fått utpumpad mjölk.

Nä nu ska jag krypa ner en stund hos henne. Hon ligger i våran säng och sover nu. Min lilla gullunge. Man kan ju ligga och titta på henne hur länge som helst när hon sover.


Therese (Kanga)

Stor kram till tröst och styrka - hoppas det löser sig och amningshjälpen kan ge dig några bra tips



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }