2010-11-15
 23:10:19

Fars dag

Hann inte lägga upp nåt i söndags..det va fullt upp hela dagen. Så himla mysigt att äntligen få fira fars dag. Det har tidigare bara varit ytterligare en jobbig påminnelse om att man är barnlös.

Ronja vile upp och få mat vid 06.30 så när jag hade lagt henne så passade jag på att baka tårtan som tydligen skulle stå i kylskået under natten, men om jag gjorde den såhär tidigt borde den få samma resultat om vi fikar på em/kvällen.

Vid 8 tiden satte jag på kaffet, plockade fram presenterna och gjorde iordning en flaska till Ronja sen gick jag in till sömntutorna. Va lika bra att låta lillstumpan sova till vi skulle väcka pappa.



Ronja vaknade ganska direkt efter att jag väckte Krister och hon blev så glad när pappa Krister sa God morgon lilla trollungen. 



Vi badade henne igår kväll och jag satte på henne en mjuk velourmössa så att hon inte skulle bli kall. Titta vad som hände med håret..hahaha Ser ut som svinto..+ krustång..haha!!
Titta va fint hon har börjat gripa..här är det pappas halsband som får sätta livet till..hihi



Pappa PUSS!!! Så mysigt och så kittlas skägget lite..det sticks!!!



Pappa fick fina presenter från lilla Ronja.
En nyckelring med mina små fötter på..



..och en mugg där det står: Jag älskar dig pappa. Och så självklart bilder på Ronja!!







PÅ fm kom en bekant hem till oss för att beskära lite träd..grenar och sånt, men vi passade även på att ta ner två träd som har stått vid ingången. Jättefint och lummigt men sååå mörkt...



Men oj va kalt det blev...hmm?!? Ovana heter det väl men det blev såå ljust och fint. Vi planerar att sätta en häck runtom tomten och då blir det för mycket skog att ha de här träden kvar. Vi rensar för att göra fint!



Här sitter jag i knät på farfar som oxå kom ut och hälsade på.



Vi åt lite god mat och sen passade jag på att lämna lillskruttan tillsammans med pappa. Jag ville ju åka till min pappa oxå och lämna blommor. Storasyster hade redan varit där och lämnat blommor och tänt ljus så jag och lllasyster lämnade blommor bara. De va så mysigt och fint. Vi lämnade även blommor till farfar som vilar mittemot.
När jag lämnade lillasyster så sa hon att hon hade hittat en massa barnkläder i två kartonger. Såna kläder som vi har haft  när vi va små. Jag trodde allt sånt hade försvunnit när vårat hus brann -98.

Oj va mycket fint jag hittade till Ronja. Nu ska här tvättas så att jag kan klä henne i mina bebiskläder :-)

Sen åkte jag hem och dekorerade tårtan med en rosa ros (från Ronja till pappa) limeskal och vita chokladknappar.



Men herreguuuud vilken god cheesecake!!! Den är ju väldigt söt så den blev till att frysa in till senare tillfällen.



Passade även på att ge pappa lite trisslotter att skrapa til fikat och så den här fina tavlan.
Jag la henne på skötbordet tidigare och mlade hennes fot lila med vattenfärg..det gick riktigt bra.
Men handen va inte lika lätt..den knutna lilla handen på en fullständigt sprattlande Ronja va ju lite svårare. Så när hon hade somnat så passade jag på..hehe!



Tack lilla Ronja för att du finns i våra liv och för att du gjorde pappa så glad idag. :-)




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }