2010-07-30
 09:25:40

Senaste veckan..

Den senaste veckan har det egentligen inte hänt så mycket..bebisen växer och det känns mer och mer i magen som börjar bli jättetung. Jag har ont när jag har suttit ett tag och sen reser mig upp. Känns som hela paketet ska ramla ut och det stramar och drar i navelområdet. Jag har nog även fått den berömda gravid gångstilen - vaggandet..haha!
Inte så snyggt men vad gör man när man har en 3 kilos bebis i magen.

Igår va vi till bm och blodtrycket låg på 125/75, helt perfekt..vi tog inget blodvärde eftersom jag hade så fint förra gången på 126. Bebisen är fortfarande fixerad, men herregud vad det gör ont när de ska vara där och klämma och känna..iiiiihhhhhh!!!

Bebisens rutiner har oxå blivit mer livligare..ett riktigt busfrö därinne tror jag. nu kan Krister lägga handen på höger sida om magen och får sig direkt en mjuk liten spark. Han petar tillbaka och även bebisen..underbart att se hur det lyser i ögonen på älsklingen av att få kommunicera med bebisen på det här sättet.

Nätterna är jobbigare eftersom jag nu vaknar oftare och måste gå upp och kissa..undrar om kroppen håller på att ställa om sig till de kommande amningstiderna. Vaknar ver tredje timme men håller även på att knöla i sängen mellan de tiderna..jag kan verkligen inte vända på mig..ont när man lanadar på magdelen.
Och varje gång jag går upp på toa..så vips är lillgrodan vaken.
Och jag känner att jag har blivit mer irriterad på att älsklingen snarkar för jag har så svårt att somna om så nu har öronpropparna åkt fram..oops!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }