2010-07-01
 21:13:37

Ont i händerna?

Jag har de senaste veckorna haft väldigt ont i händerna/fingrarna när jag har vaknat. Jag kan inte ens böja dem litegrann utan att det gör jätteont. Det enda som hjälper är att spola den i iskallt vatten och sen försöka böja dem något.
De brukar oftast bli bättre under dagen, men kan även bli värre om jag är ute och går så händerna hänger nedåt..mycket blod som samlas i dem och så svullnar de upp.

Men det är mest att det gör ont i smålederna inte att de svullnar som är det irriterande.
Jag har samtidigt med det här tappat styrkan i händerna. Jag kan inte öppna en flaska eller burk längre utan att be om hjälp. När jag bär tallriken till matbordet kan det göra så ont så jag nästan tappar den. Skrubba färskpotatis va hemsk och även att skära en lök. Fy va jobbigt. Hoppas verkligen att det snart släpper.

Idag va jag till arbetsterapin på sjukhuset för att få handledsskenor som tydligen skulle göra att det här blev bättre men min bm måste ha missförstått mig när hon skickade dit mig. Hon trodde nog att jag hade fått karpateltunnelsyndrom, men då domnar man mest i finmgrar för att en nerv ligger i kläm. Visst domnar fingrar ibland men jag lider inte av det..jag vill ha hjälp med det andra problemet.

Så handledsskenorna va inget jag behövde, men blev dock erbjuden att prova ett par långa lätt åtsittande handskar ungefär som stödstrumpor fast för händerna.
Jag ska spola händerna i iskallt vatten innan jag går och lägger mig och sen sätta på mig handskarna få se om de kan hjälpa..hoppas!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }