2010-01-15
 19:44:05

Fått mer illamående 9+1

Ja tyvärr..jag trodde jag skulle klara mig från den eftersom jag inte haft så kraftigt illamående. Det är fortfarande inte så illa men tillräcklingt för att man ska känna sig ynklig..hemsk oxå att det bara kommer upp magsyra i skumform så jag vill ju bara tvåla in hela munnen efteråt..urk!

Idag kom svärfar på besök..med semlor till mig!! :-) Åååhhhhh va gott!! Synd att inte Krister äter semlor..två till mig :-)
Va gulligt av honom att tänka på att jag kanske va sötsugen..haha.
Den slog ju inte fel kan jag säga. MUMS!!!!

Idag har jag fått i mig en kopp välling till frukost med lite russin..till lunch blev det nudlar med biffsmak och lite senare blodpudding med rivna morötter och en knäckeskiva och så en semla till fikat. (det va ju visserligen bara jag som fikade..hehe)
Skulle precis steka några fiskpinnar men blev avbruten av porslinmonstret och sen va jag inte sugen på fiskpinnarna längre utan jag tog en liten skål med fil ist.
Få se om jag kan få i mig lite fiskpinnar om en stund ist..vill ha mat!!

Däckade i soffan vid 17 tiden och sov djupt en timme..sen va det dags för sprutan. Jag måste försöka ta den själv nu. Krister åker på konferens om 2 veckor och jag vet inte hur jag ska göra då. Jag MÅSTE försöka ta den själv..men jag är ju så feg. Nålen är ju så trubbig!
Ska kolla om jag kan få tag i Emla nånstans..det borde hjälpa :-)




marie

du kommer väl ihåg- det är inte synd om dig, ha ha


Maria

Hej min kära vän! Vill bara tipsa om Sea-bands till handlederna mot illamåendet, de hjälpte mig. Åksjukeband som finns att köpa på Apoteket! Om man inte mår tokilla hela tiden för då brukar det behövas tabletter, men om man mår "lite lagom" illa sådär så kan de hjälpa jättebra!



Kraaaaaaaaaam!!



PUBLICERAT: 2010-01-17, 22:16:23 | URL: http://isblommas.blogspot.com
Linda

Hej gumman. Jag hade såna förra graviditeten då mådde jag ännu värre men de har gått sönder. Det roliga är att jag idag va i på apoteket och köpte såna och såg idag på em att du hade tipsat om dem :-)



De fungerar faktiskt bra. Jag verkar ha varannandag illamående..idag har jag mått fint =)

Stor Kram


Linda

Hej kära syster =)

Nä det är väl så..Krister brukar påminna mig om att jag inte får nån sympati för mitt illamående..haha taskig han är =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }