2010-02-22
 08:26:24

Kan det läcka fostervatten?? 14+3

Ja nu när jag äntligen känner mig trygg i graviditeten ja då hittar man nya saker att nojja sig över.
Har ju tiidigare hft flytningar som är fullt normalt eftersom slemhinnan är tjock och stöter bort lite då och då, men den senaste tiden har jag haft vattentunna flytningar..läcker jag fostervatten?? Kan man göra det och hur tar man reda på det. Vill ju inte att Liten ska tappa sitt vatten och att det händer något.

Vid vårat förra missfall så kommer jag så väl ihåg att mina byxor vid ett tillfälle blev helt plaskblöta och på ultraljudet dagen efter så konstaterade läkaren att det inte fanns något fostervatten kvar.
De här orden ekar i huvudet på mig nu.

En annan orsak skulle kunna vara att jag inte kan tömma kissblåsan helt när jag går på toaletten och den lilla skvätt som blir kvar rinner ut, men det varken ser ut som urin eller luktar som det.
Det är ju helt ofärgat och luktfritt. Och jag har ju aldrig haft problem med att hålla tätt, men det kanske är vanligt under en graviditet. Vad vet jag, det är ju första gången för mig.

Försöker ringa bm men det är bara upptaget. Får väl säkert höra att allt är normalt ändå. Hur upptäcker de fall där kvinnan faktiskt tappar fostervatten?? För läcker man så kommer det ju bara lite åt gången det är ju inte som innan förlossning att allt släpper.


Anki

Hej vännen!!

Man kan ha jätte jätte tunna flytningar men jag tycker att du ska ring barnmorskan så att dom får kolla att allt är ok :)

Var rädd om er , lyft inget tungt och stressa inte!!!:)

Kram Anki


Bebislängtan

Hej =))

Tack för stödet, det känns så oerhört bra att få höra att andra har haft samma sak så man förstår att det är vanligt.

Allt är ju så nytt =))

Kram Linda



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }