2010-12-23
 00:00:13

Väldigt mammig just nu


Ja våran lilla Ronja vill visst inte vara hos någon annan just nu än mamma och pappa.
Hon har varit såhär de sista 2-3 veckorna och det dök upp över en natt. Fattade inte varför hon plötsligt började gråta hysteriskt när farfar tittade ner i korgen och skulle leka med henne. Eller när farmor/mormor/mostrar och vänner och bekanta ville hålla i.
Vi har ju kunnat "bolla" runt henne hur mycket som helst förut utan några som helst problem. Nu kan andra än vi inte ens få titta på henne utan att hon blir arg och ledsen..hmmm konstigt?!? Ändå så sitter hon och söker ögonkontakt med andra och så fort de tittar på henne, ja då blir hon arg..lilla retsticka...hahaha!
Förut så log hon brett när nån tittade på henne.

Det jobbiga blir att hon är såhär nu när det är jul och allt. Då vill man ju ta fina bilder på Ronja med familjemedlemmarna. Det kan vi ju bara glömma. Om vi inte vill ha bilder där hon gråter då.

Jag började läsa ikapp lite av mina babymejl som ramlar in varje vecka och då stod det så här om 3 månaders bebisen:

Ditt lilla charmtroll utövar säkert sin nyvunna förmåga och ler generöst mot alla nya människor denna månad, men en mer selektiv inställning är på väg. Bebisen kan bli mer reserverad med okända människor och större sällskap.

Innan Ronja va född så köpte jag den här tröjan för att jag tyckte att den va såååå söt, men inte visste jag att jag skulle få sån användning för den..hihi!!

Mammiga lilla Ronja





Anonym

Tack så jätte mycket för det fina julkortet :)

Det sitter på hedersplats här hemma.

Många Jul kramar till er!!!

Anki


Bebislängtan Linda

Det va så lite så =) Va rädd att mina kort inte har nått fram. Det är många som har blivit utan trots att jag skickade dem samtidigt.

Hade hoppats att jag skulle hinna komma förbi den här veckan men det har varit lite körigt och kallt!! Få se om jag hinner förbi nånting nästa vecka =)

God jul och stor kram till er!!



PUBLICERAT: 2010-12-23, 12:14:30 | URL: http://lindabireseveriksson.blogg.se/bebislangtan

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }