2010-08-30
 05:00:47

Jobbiga tankar (41+4)

Nu tycker jag att det börjar bli jobbigt, inte bara fysiskt för kroppen, men det har även satt djupa spår psykiskt. Vaknar på nätterna och kan inte somna om för att tankarna far runt i huvudet. Känner jag bebisen?? Lever h*n?? Orkar snart inte med det här, vill bara att lillgrodan ska komma ut nu så jag vet att h*n lever.
Ligger och gråter på nätterna när det ploppar upp bilder om begravning mm. Det låter helt knäppt, börjar jag bli knäpp??
Är så rädd att nånting ska hända ju längre tid bebisen är kvar i magen. Tror ju fortfarande inte att vi kan ha sån här tur att vi snart kommer att få en ny liten familjemedlem. Vi har kämpat så länge, 7 långa år av längtan, missfall, saknad av en liten och nu handlar det om dagar innan vi får träffa henne/honom. Det känns så overkligt bara.

Barnkammaren står och väntar med skötbord, amningsfotölj och en hel garderob med bebiskläder, barnvagnen har stått i vardagsrummet ett tag nu, babyskyddet är monterad och klar i bilen men var är våran lilla älskling??

Där är du ju lilla hjärtat, jag känner ju dig i magen hur du sparkar för att kommunicera med mig, men ändå så strilar tårarna flitigt nedför kinderna på mig, varför??
Jag borde ju vara världens lyckligaste, men jag är ju bara så rädd att nånting ska hända dig.

Kom ut nu min lilla älskling, vi saknar dig här på utsidan.



Bild från Anne Geddes


Linda

Usch jag förstår dig , måste vara super jobbigt att gå över sådär länge !

Men nu KAN det ju INTE vara långt kvar :O

Hur länge får man gå över innan de sätter igång en?

Kramar



PUBLICERAT: 2010-08-30, 08:29:43 | URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Milla

Det kommer att ordna sig. Helt plötsligt kör det igång och förr än ni anar så har ni grodan i famnen, livs levande och fullt frisk!

Tänker på er och skickar styrka och kärlek tankevägen! Kraaam!


Anonym

Om du känner dig orolig hur lill grodan mår tycker jag att du ska ringa förlossningen för en extra koll :)

Du håller inte på att bli galen, du håller på att bli mamma :) Fullt normalt att vilja sitt barns bästa!

Sänder tusen kramar!!!! / Anki


Moa

Åh, måste vara kämpigt för dig och jag tror det är rätt vanligt att man känner så där när man gått över tiden. Har du fått någon tid för igångsättning? Ring till förlossningen och berätta om hur du mår och er situation så kanske de kan sätta igång er lite tidigare. Om du blir igångsatt så tycker jag att du ska fråga om de kan göra det med en sk Bardkateter. Jag blev igångsatt så nu med mitt andra barn. Helt fenomenalt, funkade toppen för mig. Inga hormoner men man lurar kroppen att öppna sig ändå! Kämpa på, kram!



PUBLICERAT: 2010-08-30, 09:54:01 | URL: http://trueflink.blogspot.com
Therese (Kanga)

Jag känner igen mig. Sista veckorna innan bebisen kom var en stor plåga - tänk om nåt skulle hända innan han var ute eller under förlossningen men allt gick bra. Nu oroar jag mig för PSD/mobbning/droger/ listan tar aldrig slut för han kommer alltid vara min lilla bebis. Jag tror att det är ett sätt att förbereda sig psykiskt ifall det värsta skulle hända.

Jag tror att allt kommer gå bra - nu är det inte många dar kvar innan du har liten hos dig och väntan är över.


Tea

Kram



PUBLICERAT: 2010-08-30, 20:19:33 | URL: http://langrean9manader.blogspot.com/
Linda Lönn

Förstår dig så väl gumman!

Varma kramar! snart är hon hos er och väntan är över!


Milla

Det är så man börjar undra om tystnaden innebär att lillgrodis äntligen bestämt sig för att kika ut?.. Jag håller alla tummar! :) Kram!


Milla

Grattis Linda och Krister! :) Kraam!


Moa

Åh har det kommit en liten nu. Så nyfiken!! Grattis! Grattis o Grattis!



PUBLICERAT: 2010-09-03, 09:39:08 | URL: http://trueflink.blogspot.com
Malin

Lycka till ! Är så nyfiken om er lilla bebis anlänt än ???

Många kramar Malin


Tea

Är så nyfiken men jag ser lite grattis bland de tidigare kommentarerna så kan det vara så att någon tittat ut?!



PUBLICERAT: 2010-09-06, 08:41:29 | URL: http://langrean9manader.blogspot.com/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }