2010-08-20
 07:10:34

Hos bm igår (40+0)

går va jag till bm och vi blev kvar lääänge. Mitt blodtryck va högre än tidigare. Har alltid legat på 125/75 som har varit bra och igår låg jag på 135/85 vilket va ok, men eftersom jag även hade en 1:a på urinprovet så visade det lite äggvita i urinen så hon blev lite osäker på om det här va allvarligt eller inte. När sen vågen visade på 5kg upp på en vecka så blev det värre, vilket jag förstår..tog ett till blodtryck som den här gången stod på 140/82...hmmmm  stackars bm förstår att hon inte visste vad hon skulle göra. Blodvärdet låg på 122 så det va bra.

Hon pratade med sina kollegor och ringde även en läkare på förlossningen. så jag ska in till bm idag igen på fm med morgonurin få se vad det visar idag. Kommer antagligen få besöka en läkare på förlossningen idag för ev vidare prover eller om de lägger in mig på observation..tänk om det blir bebis innan helgen är slut??

I övrigt mår jag bra, ingen huvudvärk, illamående, flimmer för ögonen mm som är symptomen vid havandeskapsförgiftning. Tog blodtryck själv nyss härhemma och ligger på 136/77..ok tycker jag


Hjärtljuden på bebisen va fina som alltid och hon nämnde även att bebisen hade trängt ner djupare igår när hon kände så det är väl bra

Igår kväll när vi kom hem hade jag väldigt ont i magen..längst ner i bäckenet..det va som vassa knivar som vreds om varje gång jag tog ett steg eller satt upp. Efter middagen vid 18 så slocknade jag i soffan och vaknade 2 timmar senare..lika bra att gå och lägga sig ifall det skulle ha startat inatt. man vet ju aldrig när lillgrodan bestämmer sig för att komma ut. Vaknade vid 22 igen och hade svårt att somna om..då kom värkarna!
Var 7:e minut accelererade smärtan i nederdelen av magen..annorlunda smärtor än vad jag har haft tidigare..lite bak mot ryggen och över höfterna men sen ebbade de ut..kom va 15:e minut ett tag sen försvann de..så jag somnade om och vaknade nu vid 6 tiden.
Envisa bebis!! Kom ut nu då!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }