2010-08-16
 23:14:16

2 Dagar kvar!!





Idag har vi haft projekt "valla höggravid fru på stan" Vi började med apoteket, Sotis hjärtmedicin började ta slut så det va dags flr nya tabletter. Köpte även supranettes, en slags våtservetter till ögon som är perfekta för små spädbarns kladdiga ögon..och en nässpray till mig :-)

Åkte sen ner till underverket och köpte en amningsbh..visst de är rätt dyra där men vilken service de har..den är verkligen värd alla pengar. Tjejen frågade efter min storlek och gick och hämtade en som satt helt perfekt. Jag som trodde att jag aldrig skulle hitta en  speciellt inte nu när brösten är så stora..tippar ju framåt snart.

Sen åkte vi upp til Dalasalen och käkade lite lunch..va mysigt att gå ut och äta tillsammans, det händer ju inte så ofta. Och nu lär det väl inte bli oftare när lillgrodis kommer. Det blev flundra med kokt potatis, hummersås och färsk citron..gott!!
Tog även lite kotlettrad med potatisgratäng med beasås..är det buffé så är det :-)

Sen åkte vi och hanlade några saker på Lidl..jag hann bara in förrän jag fick värkar..ordentliga sammandragningar så jag va tvungen att gå ut i bilen och sätta mig. Smärtan spred sig snabbt ut mot ryggen och svanken och jag försökte att andas lugnt med det va nästintill omöjligt för jag kände mig så obekväm att sitta i bilen..ville sträcka ut mig, lägga mig raklång och få ryggmassage.

Men vi stannade en snabbis på Maxi och handlade lite torkad frukt och lite annat. Jag hade ju bestämt mig för att göra egna energibars med mörk choklad, torkad frukt och nötter. Älsklingen ville gå in själv och handla men jag envisades att jag skulle med in..det gjorde ju inte ont längre, förrän jag kom in och roffade snabbt åt mig ett par saker och så ut igen..ont!!! Usch nä nu åker vi hem!

Väl hemma så kom en ny förvärk när jag la mig i soffan. Somnade efter ett tag men vaknade av flera täta sammandragningar på varann.

På kvällen åkte vi hem till mamma och käkade lite grillat och efterrätt..blev kvar till 21.30 sen kände vi att nu är det dags att åka hem...puh vilken heldag.
Många onda värkar och så blir det alltid när jag är ute och ränner. Vet inte om det är inbillning men jag tror att slemproppen  börjar lösas upp lite. Tyckte jag såg lite slem i toaletten och det är mer "halt" när man torkar sig. (ursäkta detaljerna) Får väl hoppas på det bästa att det snart sätter igång.

Dags att sova, man vet ju aldrig när det kommer at sätta igång :-)


Moa

Ja vila på för förr eller senare är det dags för bebis! Hoppas du hinner krya på dig från förkylningen också. Lycka till!!



PUBLICERAT: 2010-08-17, 11:10:36 | URL: http://trueflink.blogspot.com
Bebislängtan Linda

Tack Moa =) Det verkar lite segt med förkylnigen men jag hoppas oxå att den snart försvinner. Jobbigt med rethostan och ena örat som jag inte alls hör på.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }