2010-08-17
 18:21:21

1 Dag Kvar!!



Idag hade jag planerat att vara hemma och ta det lugnt men så blev det ju inte. De ringde från bilverkstan och sa att de ville att vi skulle komma och hämta min bil som har stått på verkstan mer eller mindre i 2 månader. Tänk vad man saknar de där gamla hederliga verkstadskillarna som hade kunskaper. Idag sätter de in en dator och förlitar sig bara på den..chansar och byter delar som egentligen inte reparerar felet på bilen. Resultatet blir en kund som står och betalar dyrt för delar som det inte är fel på. men nu verkar det iaf som att de har fattat att man inte kan hålla på sådär utan har bjudit på både det ena och andra på bilen.
Idag när jag körde därifrån verkar det som att bilen går bra igen..skönt! Vill ju ha en bil som går bra och som är säker nu när lillgrodis ska åka i den :-) Och det va inte en dag för tidigt att få tillbaka den.

Åkte till en jättegullig vän och satt och pratade med henne en stund sen blev det lunch med älsklingen på Subway..det va första gången jag åt där. Det va riktigt mumsigt :-) Men lite dyrt. 2 mackor 30cm med en varsin Bonaqua skogsbär blev 180:- Visserligen har jag stått mig på den mackan i över 5 timmar men ändå.

Efter lunchen åkte jag ner till biblioteket och lånade en bok som jag har väntat på i några veckor.



Jag har ju blivit en glad syamatör och ska snart börja på ett nytt projekt som jag ska hänga i barnkammaren. Vad det blir får ni se så småningom :-) Den här boken fanns på syslöjden i skolan och den går knappt att få tag på..får man tag på den så får man betala en slant.
Det finns en till bok i serien och det köpte jag på Tradera för 200:- rätt ok pris med tanke på att den kostar ca 565:- i beg skick på nätet.



Sen kände jag att nu får det vara nog för idag.

Väl hemma så har jag packat i lite fler saker i BB väskan..näää den är inte riktigt klar än :-) Men det sista är sånt som jag använder i vardagen som jag ska packa ner när vi åker in :-)

Jag har lagt i babynestet i våran säng nu så inatt ska vi premiärsova med den mellan oss, samtidigt som vi boffar in våra dofter så bebisen känner sig trygg även när h*n ska sova.

Bebisen knölar och bökar och sparkar till rätt hårt ganska ofta nu..stackare, det är väl jättetrångt därinne nu. Har jättesvårt att sitta nu. Men jag pratar mmen lillgrodis och säger flera gånger om dagen att h*n är välkommen ut nu :-) Det finns mer plats att röra sig på härute..hihi.







KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }