2009-09-11
 23:46:59

Vårat 2:a äggplock

Nu va jag hemma från ÄP och jag tyckte att det gick jättebra. Fick en lugnande drink (stesolid) innan så jag va lagomt lullig innan jag skulle in..skönt. Precis vad jag behövde..jag va så uppstressad innan. 
Själva ÄP gjorde lite ont men det va bara att ösa på med mer morfin. Dr tänkte avsluta eftersom jag hade ont..men det är ju ingen smärta man eg inte klarar av så det va bara att köra på..ville ju inte lämna några ägg kvar därinne heller.
Ta ut allihopa sa jag!! 
Förra gången fick vi ut fyra ägg men den här gången fick vi ut hela 9 ägg!!
Jag va jätteglad..det kunde inte ha gått bättre.

Jag sov knappt nånting den natten..vaknade vid 3-tiden och gick på toaletten men när jag kom tillbaka krampade hela kroppen och det kändes som jag va tillbaka på ÄP och det va nån som va och tryckte på äggstockarna. Gjorde jätteont..jag låg och hyperventlilerade till jag fick värmekudden av maken att lägga på svanken.
Jag va såååå nära på att ställa in en mikro i sovrummet för att snabbt kunna värma kudden när smärtan kom..men jag skickade ut min man i köket ist.
Han gnällde över att han inte fick sova....vääänta du bara ska du få se när vi får en bebis!!! Jag sa åt honom att leka att värmekudden va en bebis

Jag hade en helt annan smärta än förra gången..kan det skilja så mycket..på morgonen va det lugnare..tog två panodil i förebyggande syfte.

Satt sen otåligt och väntade på att LAB personalen skulle ringa och meddela hur många ägg som hade blivit befruktade...*va snart framme vid armbågarna  av allt nagelbitande*

Äntligen ringde de!!

Det blev 6 befruktade ägg..va sååå glad!!

Av de 3 stackarna som va kvar så va två omogna och den sista va mogen men inte befruktad. Det måste ha varit som en tjur-rusning till äggen och de måste ha puttat in den sista stackaren in i skålväggen så han svimmade av. Ja ja han va ju ändå inte med i spelet..svagis!!

ET blev 5 dagar senare. Jag va där en halvtimme innan och fick akupunktur.
Sen gick man och va nervös för att alla äggen skulle klara långtidsodlingen oxå.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }