2009-09-11
 21:50:57

Rätt sprutdos? Öka eller minska?

Va iväg och tog blodprov och det visade väldigt lågt.  Så då fick jag höja dosen från 225 iu till 375 iu.
Jag va så orolig att hela försöket skulle avbrytas pga att äggen inte skulle växa till sig.
Ville ju så gärna ha ÄP veckan efter som planerat.

Jag skulle även sluta helt med sprayen. Va konstigt allting blev. Funderar på om akupunkturen satte käppar i hjulet men det skulle ju främja tillväxten på äggen..

Dagen efter började jag känna av mina äggstockar. Den högre dosen måste ha satt fart på seniläggisarna.
Jag SKULLE ha äggplock veckan efter..det fanns inget annat hade jag bestämt!!

Jag va in på kliniken för ett VUL och på höger sida hade jag 5-6 blåsor och på vänster fanns det nån mer..så ungefär 7-8 st. Det va lite svårt att se. Men jag va jättenöjd trots det lilla antalet.
Förra gången hade jag 5 blåsor och fick ut 4 ägg.
Jag skulle fortsätta med gonal-f på 375 2 dagar till och skulle även ta ÄL sprutan.
Två sprutor på en och samma dag..hjälp!!
Eftersom jag inte sprayade så fanns det en risk med att jag kunde ägglossa tidigare men risken va väldigt liten.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }