2009-09-06
 22:13:53

Första äggplocket

Kommer ihåg att jag va så nervös på morgonen. Tårarna strilade  rätt fint, jag va så rädd..jag vågade inte åka!

Det va en jobbig upplevelse men det gick bättre än förväntat.
När vi kom dit så bröt jag ihop..jag ville verkligen inte vara där. Att bli inlagd och få sätta på sig sjukhuskläder och sånna där långa sjukhusstrumpor. Kändes som man skulle in på en operation.
Skakade som ett asplöv när jag skulle in på äggplocket och det gjorde så ont. Älsklingen satt bakom huvudet på mig och masserade mina tinningar för att jag skulle slappna av..många tårar blev det och mycket morfin.

Hade 5 äggblåsor och fick ut 4 ägg. Inte så många men hoppades på att det skulle räcka.
Dagen efter får man reda när ET blir, antingen 2 dagar efter, då blir det korttidsodling eftersom det va färre än 5 ägg. De brukar ha en policy att färre än 5 ägg då odlar man bara i 2 dagar så inte alla ägg ska gå under i processen.
Kände mig så misslyckad redan då att det va så några ägg + kortodling.
Grubblade och grät mycket den eftermiddan.. 
Känns som man genomgår så mycket och så får man så små chanser till ett litet knyte..























Jag låg på soffan hela dan framför brasan. Hade jätteont i äggstockarna, kunde knappt gå eller kissa och gick som en pingvin.
Och jag kommer ihåg att jag va JÄTTETRÖTT!!! Jag sov lite men mådde mest illa..kändes som jag hade vaknat upp ur en narkos.

Drick isvatten..det kan hjälpa.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }