2009-09-12
 12:09:34

23/2 Akuten..igen

Tog ett nytt gravtest på morgonen och det här testet va det starkaste hittills =)




Nyss hemkommen från akuten..igen. Tordes inte åka hemifrån snart man visste ju aldrig när man skulle få komma igen.
Inne på ivf fick jag ta blodprov och de skickade iväg det akut så vi skulle hinna få svaret innan vi åkte hem. 45 min senare fick vi reda på att hCG värdet hade stigit ytterligare till 540.
Så va det det dags för nytt VUL. När han petade in staven så reste sig min man och pekade på skärmen..Vad är det där? Vad är det där?? Vi såg lille vännen där på skärmen..en liten böna. Ååhhh va fin!!
Men..sa läkaren. Det är ganska tidigt i graviditeten så det kan vara svårt att se om det ligger i livmodern eller utanför så vi skulle vänta en vecka till och göra ett nytt VUL. Men han sa även efter det att vi har en påbörjad graviditet iaf.
Min lyckligaste dag nånsin.

Han tyckte dock inte att mina andningsbesvär va så fina samt att jag har haft ont i vaderna så han skickade ner mig till akuten och där fick jag göra ett EKG, ta blodtrycket, blodvärderna, syresättningen i blodet och allting va jättebra värden så läkaren trodde att det va sviterna efter all stress vi har gått igenom som har satt sig som ett betonblock över bröstet.

En grej va dock lite kul. Vid 19-tiden började jag känna mig lite stressad över att jag inte fått ta min fragminspruta (hade ju inte räknat med att bli inpetad på akuten idag) så jag gick och frågade sköterskorna om det skulle ta lång tid att få provsvaren och det kunde ta tid sa de men de gick och hämtade en spruta och frågade om de skulle sticka.
Va..ööhhh näääee!! Det får min man göra åt mig sa jag. Har ni någon kylklamp?? Nähä inte det..lite is då?? Nähä det får väl gå bra ändå. De frågade mig om jag ville ligga ner medan..Ja tack. Så de gav oss sprutan och så rullade de in en säng i ett duschrum där vi kunde hålla till.
Min man tog en lila gummihandske och fyllde den med kallt vatten..knöt ihop och la den på min mage..hihihi Egengjord kylmojäng.
Sen gav han mig sprutan.
Måste ha sett kul ut när vi klev ut därifrån..två helnöjda människor och tjejen är rufsig i bakhuvudet.

Sen när vi kom hem och min man satte nyckeln i dörren så halkade jag på den jäkligt hala stentrappen och slog ner på arselet..skrubbade upp armen..benet och knäckte till rygg och nacke lite lätt..suck!!!
Sen hör jag min man säga: Näääää inte igen..ska du tillbaka nu då ringer jag en taxi åt dig..hahaha!

/ Fröken bubbelplast (bubble wrap) jag kanske ska linda in mig själv i sånt i fortsättningen
(För er som har sett vänner så förstår ni vad jag menar när de lindar in Joey i sånt)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar:


#copyright { background:#ffffff; padding-bottom:5px; padding-top:5px; font-family:tahoma; font-size:10px; text-align:center; color:#A1A1A1; }